Svakodnevno se vozači u saobraćaju susreću sa svetlosnom signalizacijom u obliku strelice koja se nalazi u donjem desnom uglu semafora. Reč je o uslovnom skretanju, odnosno o uslovnom zelenom svetlu. Većina vozača smatra da može odmah da skrene, ali zapravo nije tako.
Uslovno zeleno nije isto što i zeleno svetlo. Ono znači da vozač sme da skrene kada se upali zelena strelica, ali pod uslovom da nikoga ne ugrožava. Kada se upali zelena strelica, pali se i zeleno svetlo za pešake na pešačkom prelazu koji se nalazi na putu na koji vozač želi da se uključi.
Postoje najčešće tri greške. To su:
- Prolazak kroz ugašeno uslovno zeleno svetlo – Kada je uslovno zeleno ugašeno, vozač ne sme da prođe čak i kada je put na koji želi da se uključi prazan. Kazna je između 15 i 30.000 dinara uz 6 kaznenih poena i najmanje tri meseca zabrane upravljanja uz još dodatna dva meseca ako je u vozilu bilo dete mlađe od 12 godina.
- Nepropuštanje pešaka – Kada je uključena zelena strelica, to znači da možete da prođete samo ako ne ugrožavate prolaz učesnicima u saobraćaju koji imaju zeleno svetlo. Kazna je ista kao i prolazak kroz ugašeno zeleno svetlo.
- Prolazak na žuto svetlo – Kada vozač nailazi na semafor na kojem se pali žuto svetlo, mnogi misle da će se u tim trenucima upaliti zelena strelica čim semafor pređe iz žute u crvenu boju. Ovo se tumači kao prolazak na crveno svetlo, a ako pritom izazovete i sudar, kazna se dodatno uvećava i iznosi između 30 i 60.000 dinara ili zatvor do 60 dana, devet kaznenih poena i najmanje pet meseci zabrane upravljanja automobilom.
Наравно добићете и казну за вожњу без возачке дозволе. Ово може не зна само неко ко није полагао возачки испит или је купио дозволу.
Ако се вама упали стрелица за условно зелено светло на том путу је зелено светло за пешаке, а не на путу на који желите да се укључите скрерањем у десно. Немате појма.
Hvala da se seti neko da razjasni pošto u Auto školi izgleda ih uče drugačije.
Vozači misle da ako ima dve trake mogu da se uključe .
A nikako da shvate da se leva traka ne koristi za vožnju nego za preticanjenajviše takvih izazivaju saobraćajke
To što pojedinci ne znaju kako to tačno funkcioniše ili ih nije briga je jedno,a nešto sasvim drugo je kako su dobili vozačku dozvolu tako “nepismeni”?