Foto: stilkurir.rs
Kikiriki kao visokokalorična mahunarka obiluje vitaminima, mineralima, antioksidansima i oleinskom kiselinom koju možemo pronaći i u maslinovom ulju.

Zbog svoje bogate nutritivne vrednosti preporuka je da se jednom dnevno pojede šaka kikirikija.Iako se kikiriki smatra za posnu i zdravu namirnicu samu po sebi kaloričnu, njegovu nutritivnu vrednost povećavaju mnogi proizvođači dodavanjem svinjskog želatina.Dodavanjem ovog sastojka  kikiriki se bolje usoli.

Kikiriki je bogat polifenolima  primarno p-kumarinska kiselinom koja se prilikom prženja povećava za čak 22%. Smatra se da je alergija na kirikiki jedna od najčešćih alergija na svetu.Rešenje kao takvo leži u izbegavanjem tog alergena, ali dobro obratite pažnju i na određene proizvode koje u sebi sadrže skrivene tragove.

Od ove mahunarke se prave razni proizvodi, poslastice, kao i dodaci mnogim jelima. Uvrstanjem ove mahunarke u ishranu regulisaćete zdravlje srca, snižava dijabetes tipa 2,smanjuje rizik od karcinoma a i dobar je izvor proteina.

Foto: natanjiru.com

Recept za domaći kikiriki puter koji će vaša deca obožavati, potrebna su vam dva sastojka i malo vremena.

Potrebni sastojci:

400 g kikirikija po želji (slan ili neslan)

kašika maslinovog ulja

Način pripreme:

Potrebne sastojke ubaciti u blender i sačekati da se masa sjedini i postane glatka ili po ukusu ostaviti da bude malo hrskavija . Dobijenu smesu sipati u teglicu i držati u frižideru.

nsuzivo.rs

 

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments