Postoji motivacijski model ispijanja alkohola koji tvrdi da pijemo jer postičemo određene osećaje. Model je prvobitno napravljen za lečenje zavisnosti od alkohola, a sad ga možemo iskoristiti i za shvatanje ličnih potreba.
Društveni tip
U svim kulturama i zemljama, društveni motivi su najčešći razlog zašto mladi piju- žele da povećaju zabavu s prijateljima i to se uklapa u ideju da je ispijanje alkohola većinom socijalno motivisano. Ovaj je tip povezan s umerenim ispijanjem alkohola.
Izražajni tip
Osim puke potrebe za uklapanjem, postoje ljudi s posebno riskantnom kombinacijom ličnosti i motivacijom za ispijanje alkohola. Ovo su najčešće ekstrovertne osobe. Oni su skloniji implusivnim odlukama i agresiji, a takođe aktivno traže priliku za alkohol kako bi postigli takvo otvoreno stanje uma.
Konformistički tip
Ovo su ljudi koji ne piju mnogo, ali ne žele se osećati izostavljeno. Videćete ih s čašom šampanjca u ruci za zdravicu ili čašom vina kako se ne bi osećali drugačije od ostalih. To je takođe jedna vrsta pritiska, ali ova grupacija pazi na to koliko pije i uglavnom ne preteruje. Kod njih se radi o čistoj potrebi za pripadanjem.
Emotivni tip
Postoje ljudi koji uglavnom piju alkohol kako bi se lakše nosili s određenim problemima i pojavama. Imaju nisko samopouzdanje, sklonost neuroticizmu i s njima se teško složiti i dogovoriti. Alkohol im ponekad služi kao beg od depresije . U pitanju su češće žene koje više piju i imaju zdravstvenih problema povezanih s alkoholom.
Autor: nsuzivo.rs