Ishrana u trudnoći

       

Treba znati da ishrana u trudnoći nikako ne znači dupli unos kalorija ni potrebu za prejedanjem, jer je “jelo za dvoje” mit.

Plan ishrane u trudnoći obuhvata kvalitetne i zdrave namirnice uz dodatke ishrani ako su potrebni. Kvalitetni jelovnik bi trebao započeti još i pre trudnoće kako bi se organizazam pripremio.

Generalno zdravom ishranom za trudnice smatra ona koja sadrži:

  • proteine- preporučuje se unos 1 grama proteina po kilogramu telesne mase,
  • gvožđe– preporučuje se unos 27 miligrama dnevno, što kroz ishranu, što kroz dodatke ishrani ako ih je lekar odobrio,
  • folnu kiselinu– preporučuje se unos od 400 mikrograma folne kiseline tj. vitamina B9,
  • kalcijum- preporučuje se dnevni unos od 1 gram kalcijuma, što kroz ishranu, što kroz dodatak,
  • magnezijum– preporučuje se unos od 400 miligrama dnevno,
  • barem dve porcije povrća dnevno,
  • barem dve porcije voća dnevno,
  • barem 3 porcije ugljenih hidrata dnevno.

Gvožđe je sastavni deo molekula hemoglobina koja prenosi kiseonik iz krvi u ćelije, a anemija je znak da nedostaje gvožđa. U trudnoći se može uzimati kroz dodatke ishrani ili putem hrane. Hrana bogata gvožđem za trudnice je:

  • crveno meso,
  • crveno bobičasto voće,
  • zeleno lisnato povrće,
  • mahunarke,
  • jaja.

Folna kiselina ili vitamin B9 je odgovoran za pravilan rast i razvoj deteta u trudnoći, a dobra je i kao priprema za uspešno začeće.

Autor: nsuzivo.rs

Komentari: