Iskoristite poslednje dane leta da hodate bosi

       
Foto: The Gettysburgian

Kada dete uči da hoda, roditeljima se savetuje da se taj proces odvija prirodno i bez cipela. To je zato što cipele mogu uticati na to kako će dete koristiti mišići i kosti u nogama. Zato, dajte nekada oduška svojim stopalima i celom telu, pa iskoristite tople dane da unesete zdravlje kroz bosa stopala.

Najbolja korist bosog hodanja je da obnavlja naš “prirodni obrazac hodanja”.

Ostale prednosti bosog hodanja su bolja kontrola stopala kada udari o tlo, poboljšanje ravnoteže. Takođe, može ublažiti bolove u stopalima i nogama, kao i da da odgovarajuću snagu i stabilnost u mišićima i ligamentima.

Foto: Sartory Functional Wellness

Najbolje je započeti sa kratkim sesijama bosog hodanja koje bi trebalo da traju između 15 i 20 minuta. Od vitalne važnosti je da dozvolite da se stopala i gležnjevi prilagode novom okruženju.

Dok hodanje bez cipela zvuči kao savršena opcija, morate biti svesni i potencijalnih opasnosti. Bez odgovarajuće snage u stopalu, rizikujete da imate lošu mehaniku hodanja, povećavajući tako rizik od povrede. Takođe, morate biti pažljivi gde ćete hodati bosi- da li na tim površinama postoji rizik od povreda staklom ili drugim oštrim predmetima, kao i ne hodati po vrelom betonu i asfaltu.

Pre nego što krenete bosi u šetnju, isprobajte prvo kod kuće i naviknite noge. Takođe, ortopedi preporučuju da napolju započnete sa jednistavnim vežbama ravnoteže, stojeći na jednoj nozi ili pritiskajući se na nožne prste i polako se spuštati.

Autor: nsuzivo.rs

 

 

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments