Kako se držati svojih odluka?

       

Da biste doneli za sebe dobru odluku i izvršili je, potrebno je ojačati snagu volje, tj. samokontrolu.

Prilikom jačanja samokontrole treba znati da snaga uma funkcioniše kao mišić. Ako ga preopteretimo biće umoran i neće funkcionisati pravilno, ali redovnom i umerenom vežbom ćemo ga ojačati. Ako želite ojačati svoju snagu volje i držati se donesenih odluka, krenite umerenim uvođenjem novih praksi.

Deo mozga koji treba vežbati je prefrontalni kortekst (deo mozga koji se nalazi iza čela). On pomaže pri donošenju odluka i u reguliše ponašanja.

Samoafirmacija- Studija objavljena u Journal of Personality and Social Psychology došla je do zaključka da nivo samokontrole možemo povećati putem samoafirmacije. Najjednostavniji primer je da izraz “ja to ne mogu” zamenimo izrazom “ja to ne radim”. Npr. “ja ne mogu da prestanem da pušim”, zamenićemo izrazom “ja mogu ne pušiti” ili čak s “ja ne pušim”.

Metoda pauziranja i planiranja- Povećava otpornost na stres i uči kako da ga kontrolišemo. Ova metoda stavlja vaše telo u mirnije stanje, za razliku od naleta adrenalina prilikom stresa. Metoda šalje dodatnu energiju prefrontalnom korteksu mozga, što vam pomaže da imate uvid u svoje ciljeve i budete jači od vlastitih žudnji i impulsa. Rezultat je razmišljanje i motivacija za rad na stvarima koje su vam važne.

Svaki puta kada kažete “ja ne mogu” stvarate povratnu informaciju koja je ograničavajuća za vas. Limitirate sami sebe. Ova terminologija indicira da se morate suočiti s nečime što ne želite učiniti.

Zdrava ishrana- Utiče na nivo dostupne energije u mozgu. Većim unosom biljne hrane, a manjim unosom procesuirane hrane omogućujemo mozgu više energije. Zdravom ishranom poboljšavamo svaki aspekt snage volje, od odlaganja prema ispunjenju plana.

Koristite maštu- To je izvrsna tehnika za jačanje snage volje. Telo često reaguje na zamišljene situacije isto kao i na proživljeno iskustvo.

Izbegavajte mesta koja će negativno uticati na vašu snagu volje- Ako ne možete izbeći iskušenje, smislite plan o tome što ćete učiti umesto prepuštanja iskušenju. Plan osmislite unapred.

Pravilan odmor- Manjak sna (čak i samo manje od 6 sati) je tip hroničnog stresa koji sprečava mozgu i telu pravilno korišćenje energije. Istraživanjem je otkriveno da osobe koje spavaju između 6.5 i 7.5 sati noću, žive najduže, srećnije su i produktivnije.

Autor: nsuzivo.rs

 

 

 

Komentari: