Pistaći mogu biti od pomoći za bolji san

       
Foto: Lekovito bilje

Pistaći obiluju vlaknima. Budući da ona povećavaju sitost, pistaći mogu pomoći u kontrolisanju težine, ako se jedu u odgovarajućim količinama.

  • Sto grama pistaća sadrži 550 kalorija, dok 100 grama lešnika sadrži 630 kalorija, 670 kalorija sadrži 100 grama oraha. To ne znači da su pistaći manje zdraviji od ostalih orašastih plodova, već samo manje kalorični.
  • “Zbog svoje ljubičaste i zelene boje, mogu imati više antioksidansa i jače protivupalno dejstvo od ostalih orašastih plodova”, rekla je za jedan portal Sonja Endželon sa Akademije za ishranu. Ove boje uzrokuje hranjiva materija lutein povezana s beta-karotenom i vitaminom A.
  • Iznenađujuća činjenica je da sadrže melatonin, hormon koji reguliše ciklus spavanja i vremena koje provedete budni, a Endželon smatra da su upravo pistaći orašasti plod s najviše melatonina.
Foto: Culinary Ginger

Ako se želite biti malo kreativniji, dijetetičarka Džuli Apton preporučuje drobljenje pistaća i njihovo korišćenje kao zamena za prezle za pohovanje mesa.

Takođe, izvrstan su dodatak gotovo bilo kom receptu za kolače u koji biste obično stavili orahe.

Autor: nsuzivo.rs

 

Komentari: