Praznična depresija može biti uzrokovana brojnim razlozima, ukoliko se i vama dešava da budete neraspoloženi tokom praznika, poslušajte ove savete.

Mnogo toga može da pogorša depresivna stanja tokom novogodišnjih i božićnih praznika, a kako biste umanjili simptome depresije, isprobajte ove načine.

Organičite unos alkohola

Ispijanje alkoholnih pića tokom trajanja praznika je kod nas tradicija, ali ukoliko imate depresiju, alkohol može negativno da utiče na vaše raspoloženje.

Naspavajte se

Pokušajte da uspostavite rutinu spavanja i prdržavajte se. Naspavani ćete se lakše izboriti sa količinom stresa u toku dana.

Naučite da kažete “ne”

Previše obaveza i ne postizanje svega što ste zamislili u toku dana može i te kako da bude okidač za depresivna stanja.

Provodite vreme sa voljenima

Umesto da praznike provodite samii, pozovite porodicu ili prijatelje. Izolacija, naročito u ovo doba godine, može vas učiniti depresivnijim nego inače.

Redovno vežbajte

Vežbanjem, telo luči hormone sreće. Stoga, ovo je idealan način da se izborite sa stresom  i depresijom. Čak i blaga fizička aktivnost, poput šetnje, može da vam poboljša raspoloženje.

Izbegavajte prejedanje

Praznici obično podrazumevaju i razne đakonije, ali ukoliko se prejedete osećaćete negativnu promenu raspoloženja. Radije izbegavajte slatkiše i masnu hranu, koliko god uspete.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments