Devojka iz Srbije tvrdi da njen brend i prodaja funkcionišu već deset godina, a sada ljudi preko Temu aplikacije kupuju proizvode po nekoliko puta nižim cenama, ali da kvalitet nije isti. To je izazvalo oštre reakcije javnosti.
“Temu grozninca” trese svet, ali i Srbiju, jer gotovo da nema osobe koja nije u poslednjih nekoliko nedelja kupila bar nešto sa ovog popularnog sajta. Niske cene, primamljive i raznovrsne ponude mame ljude da naručuju robu, a mišljenja o proizvodima i kvalitetu su podeljena.
Među glasnim kritičarima ove platforme našli su se i mali proizvođači u Srbiji, jer naspram njihovih cena proizvoda, u koje su godinama ulagali i stvarali ih, sada kupci mogu naći isto ili slično, ali po nekoliko puta nižim cenama.
Upravo s tom porukom nedavno se oglasila jedna devojka, vlasnica domaćeg brenda koja se bavi prodajom naočara. Njeno obraćanje o (ne)kvalitetu proizvoda i ostalim manama kupovine na Temuu izazvalo je lavinu komentara na mrežama – dok ju je deo javnosti podržao, našao se i veliki broj onih koji su osuli paljbu, osuđujući je da se zapravo “ljuti jer joj smeta konkurencija”.
“Ovo što radi temu je odlično za Temu i celu kinesku ekonomiju, ali ne i za nas jer oni prodaju proizvode sa našim slikama što nije isto. Naravno, svi se zaletimo zbog cene. Mi smo poručili naočare, piše “rok dve nedelje” nisu stigle za dve već za tri i po. Besplatna dostava da, ali ne za taj artikal nego vas uslovljavaju da poručite u vrednosti preko 1.600 dinara, znači opet morate da uzmete nekoliko artikala”, objasnila je u videu.
Ona je potom poredila modele svojih i modele naočara poručenih sa Temua i navodila niz razlika. Prvi na redu bio je par, naizgled, istih modela. Međutim, u videu koji je za kratko vreme postao viralan i izazvao lavinu komentara, devojka je navodila razlike koje je ona uočila.
“Naočare sa Temua imaju ružni leopard print, naše lepi”, “naočare sa Temua imaju stakla ružno sive boje, naše plave lepe”…
Ono što je posebno iznerviralo autorku snimka jeste činjenica da su se na aplikaciji Temu našle fotografije koje, kako je rekla, pripadaju njima.
@adjashopKako Temu utice na nas male privrednike i prodavce u Srbiji? Da li Temu vara ili ne? Moje iskustvo i mislienje je u ovom videu, part II sledeci video Vasa Andjela Adja ❤️
“To je naš brend. Jeste da se proizvodi u Kini, ali smo mi smislili. Na Temuu je cena 296 dinara, kod nas 1.490”, navela je ona.
Međutim, ovaj deo posebno je, čini se, izazvao reakciju korisnika na mrežama koji su ređali oštre reči.
“A, gde su vaše naočare proizvedene beše”, “proizvodite isto u Kini, a Temu ti smeta”, “kupujete, pa preprodajete”, “malo se brukate ovim videom”, “puna je Kina “vaših modela” i slični.
Bilo je i komentara u kojima su se korisnici javljali i navodili da su upravo prilikom kupovine na njihovom sajtu imali loša iskustva, ali se u tu raspravu dalje nisu upuštali.
Opisi proizvoda često netačni
Pored mnogih izuzetno korisnih proizvoda koji se mogu naći, ova aplikacija je takođe pune proizvoda koji su potpuno beskorisni za upotrebu. Naravno, oni su u ponudama prikazani kao nešto bez čega uskoro nećete moći da zamislite svoj život, ali su opisi često vrlo netačni, zbog čega i korisnici i stručnjaci savetuju pažljiv odabir pri kupovini.
Dejan Gavrilović iz udruženja “Efektiva” kazao je za portal MONDO da mu se čini da aplikacija ima svetlu budućnost, da sve više ljudi kupuje preko nje.
Objasnio je da se Udruženju za sada niko nije žalio da mu nije stigao paket, koji je naručen preko “Temu” aplikacije, ističući da to ne znači da se to nije desilo.
“Neko kaže da na Aliekspresu ima jeftinije, neko kaže da nema, ja to zaista ne znam. Takođe ne znam kako se njima isplati da prodaju stvari tako jeftino. Verovatno je to neka roba iz Kine gde je jeftina radna snaga, gde su troškovi izrade jako mali i onda se ide na to da se proda velika količina širom planete. Samim tim je na mnogo prodatih stvari sa malom maržom velika zarada. Pretpostavljam da je to. Moguće da na cenu utiče i to što su registrovani na Kajmanskim ostrvima gde se ne plaća porez”, objasnio je Gavrilović.
Sagovornik je za MONDO istakao da postoji mogućnost da su na početku stavili niske cene kako bi privukli kupce i dodao da treba iskoristiti situaciju dok je takva.
espreso/Mondo.rs/Jelena Nikolić