Претрага
Претрага
Close this search box.

Stalno vam se jede nešto slatko: Proverite da li vam nedostaju ovi važni hranljivi sastojci

Foto: Pixabay

Neodoljiva želja za šećerom može se javiti u bilo koje doba dana. I dok mnogi vole da jedu desert, izraženu žudnju za šećerom karakteriše učestalost i nezasitnost. Prema istraživanjima, šećer izaziva zavisnost čak i kao neke droge, sa sličnim efektima na mozak.

Ako je vaša želja za slatkišima postala glavna misao dana i ne jenjava ni nakon što se počastite slatkišem – možda bi bilo pametno razmotriti pravi uzrok. Isto važi i ako se pokušaji da se ova potreba smanji ili zaustavi, pokažu teškim ili gotovo nemogućim. Ovo su neki od razloga.

Nedostatak magnezijuma

Prvo morate da identifikujete vrstu slatke hrane za kojom žudite. Ako žudite za čokoladom, to bi moglo značiti da vašem telu nedostaje magnezijuma, što je ovih dana veoma često, objašnjava holistički nutricionista Elisa Gudman.

Postoji dobra strana žudnje za čokoladom: crna čokolada je puna antioksidanata koji mogu poboljšati vaše zdravlje i smanjiti rizik od srčanih bolesti. Zato posegnite za onim koji ima najmanje 70 odsto kakao zrna, a ne za mlečnim.

Nedostatak vitamina i minerala

Ako žudite za slatkim voćem, vaše telo vam možda govori da su mu potrebni dodatni vitamini, minerali i antioksidansi. U nekim slučajevima to može značiti da vam je nivo šećera u krvi nizak, ali u drugim to može biti pokazatelj da jednostavno ne jedete dovoljno voća.

Foto: Pexels

Nedostatak vitamina B

Nedostatak vitamina B je još jedan signal iza potrebe za šećerom. Vitamini B1, B7 i B12 su ključni za metabolizam glukoze. Ako imate nizak nivo vitamina B, vaše telo može imati problema sa razgradnjom glukoze da bi proizvelo energiju, što može dovesti do toga da žudite za više šećera.

Pad šećera

Kada nivo šećera u krvi opadne, vaše telo možda pokušava da vas natera da mu date dodatnu energiju kako biste održali nivo šećera u krvi stabilnim. Da bi vaš šećer u krvi bio izbalansiran, ona preporučuje da jedete zdravu količinu proteina i dodate više hrane sa vlaknima, poput pasulja i mahunarki, zajedno sa složenim ugljenim hidratima, što će vam dati gorivo koje vam je potrebno bez skokova šećera u krvi.

Ako iznenada poželite slatkiše, najverovatnije ćete imati fluktuacije šećera u krvi, kaže Gudman.

Premalo hroma

Hrom je esencijalni mineral koji reguliše metabolizam insulina i glukoze, utičući na nivo šećera u krvi. Nedostatak hroma može dovesti do insulinske rezistencije i povećati želju za šećerom. Neki uobičajeni simptomi nedostatka hroma uključuju umor, razdražljivost i depresiju.

Nedostatak cinka

Cink je neophodan za funkcionisanje imunog sistema i pravilno varenje, ali je odgovoran i za regulaciju nivoa insulina i metabolizam ugljenih hidrata. Cink je neophodan za percepciju ukusa i mirisa, a nedostatak može dovesti do smanjenja percepcije ukusa, što dovodi do većeg unosa šećera i soli kako bi se nadoknadio nedostatak ukusa. Nedostatak cinka može dovesti do niskog nivoa energije, smanjenog imuniteta i želje za šećerom.

(izvor: ordinacija.vecernji.hr/Zdravlje.kurir.hr)

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti