Svi benefiti kari začina: Poboljšava zdravlje srca i povećava osećaj sitosti

       
Foto: Medium

Kari se pravi od mešavina više začina, a najčešće su kurkuma, biber, korijander, kumin i čili. Drugi uobičajeni dodaci su đumbir, senf, crni biber i kari lišće.

Ovo su samo neki od impresivnih zdravstvenih benefita ovog poznatog indijskog začina.

Budući da je kari prah prepun začina poput kurkume, korijandera, bibera, nije ni čudo što se pokazao odličnim kao protivupalni začin.

Kurkuma sadrži pigment zvan kurkumin koji je poznat po svojoj sposobnosti da se bori sa upalama. Istraživanje na ljudima i životinjama je pokazalo da kurkumin pomaže kod ublažavanja simptoma reumatoidnog artritisa i zapaljenske bolesti creva.

Lišće karija; foto: The Indian Express

Konzumiranje kari praha može imati mnogo benefita za zdravlje srca. Jedno od istraživanja je dokazalo da mešavina začina može dovesti do boljeg protoka krvi i poboljšati rad krvnih sudova, što zauzvrat može smanjiti rizike od srčanih bolesti.

Mnogi začini u kariju imaju antikancerogena svojstva, između ostalog kurkuma. Brojna istraživanja su pokazala da je ona sposobna da se bori protiv određenih ćelija raka.

Kari prah; foto: akla7elwa

Prema istraživanju na životinjama i epruvetama, kurkumin može da se bori protiv raka prostate, dojke, debelog creva i mozga.

Konzumiranje karija može pomoći u osećaju sitosti. U jednom istraživanju muškarci koji su jeli jela koja sadrže između 6 i 12 grama praha karija prijavili su značajno smanjenje gladi i želje za jelom, u poređenju sa onima koji nisu jeli obroke sa karijem.

Autor: nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments