Ulje u menjaču važna je komponenta ovog dela u automobilu i ona se vrši kada nivo mazivog ulja unutar menjača padne ispod optimalnog ili potrebnog nivoa. Nalik ulju koje ide u motor i koje mora pravilno da se meri i sipa, na isti način je važno održavati menjač kako bi mu bio produžen radni vek i kako biste bezbedno uživali u svakoj vožnji. Razlika je što su intervali zamene ulja u menjaču veći nego u slučaju ulja u motoru.
Kod automatskih menjača, interval zamene ulja je između 90.000 i 120.000 pređenih kilometara. Vremenski interval koji može takođe da se uzme u obzir je period između šest i osam godina. Još jedna važna stvar jeste vaš “stil” vožnje.
U zavisnosti da li vozite “agresivnije”, odnosno konstantno menjate brzine bez obzira na gužvu ispred vas ili prazan put, takav stil vožnje više “troši” menjač i njegovo ulje. Samo ulje u menjaču podmazuje sve ključne delove i smanjuje međusobno trenje nakon čega ih hladi uz smanjenje pojave korozije. Kao i svako ulje, ono vremenom gubi svoja svojstva i posle nekog vremena može da ispari ili da se kontaminira sitnim česticama koje nastaju usled rada menjača.
Kako dolazi do nedostatka ulja u menjaču?
Sve te sitne čestice ulje transportuje prema filteru. Međutim, vremenom ako se ne menja ulje, ono postaje sve zasićenije tim sitnim česticama koje pravi probleme na duže staze. Ukoliko primetite da menjač teže vrši promenu brzina, to bi mogla da bude naznaka da je problem u ulju i možete preventivno da posetite svog majstora da proveri o čemu se radi.
Što se tiče manuelnih menjača, radni vek ulja je oko 150.000 pređenih kilometara. Zamena ulja je komplikovan posao koji mora da izvrši stručno lice, odnosno kvalifikovani auto-mehaničar.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i propisima Zakona o javnom informisanju i medijima.
MONDO