Претрага
Close this search box.

UVELIKO SE NAJAVLJUJE POPUST, CRNI PETAK Da li je to zaista sniženje?

Foto: Ilustracija

Black Friday ove godine pada u petak, 29. novembra, iako trgovci već nedeljama unazad koriste ovaj povod da „snize“ cene. Tradicionalno se održava dan nakon američkog Dana zahvalnosti, koji je četvrtog četvrtka u novembru.

Tokom velikih šoping događaja poput Black Fridaya, trgovci ponekad koriste različite manipulativne taktike koje mogu izgledati kao prevare ili bar dovesti kupce u zabludu.

Evo nekih od najčešćih:

1. Lažni popusti

Povećanje cene pre popusta: Proizvod se nekoliko dana ili nedelja pre Black Fridaya skupo prodaje, a zatim se nudi po “sniženju” koje je zapravo cena koju je ranije imao.

Popust na fiktivnu cenu: Proizvođač ili trgovac prikazuje „originalnu cijenu“ koja nikada nije realno korišćena, kako bi popust izgledao veći.

2. Ograničena dostupnost proizvoda

Trgovci reklamiraju veliki popust na popularne proizvode, ali imaju ograničene zalihe, često samo nekoliko komada. To privlači kupce u prodavnicu, gde su primorani da kupe sličan, skuplji proizvod.

3. Lošiji kvalitet na sniženju

Neki trgovci specifično za ovakve događaje prodaju proizvode lošijeg kvaliteta (posebni modeli napravljeni za rasprodaje) koji izgledaju slično standardnim verzijama, ali su napravljeni od jeftinijih materijala.

4. Lažni proizvodi

Online trgovine ponekad prodaju kopije ili lažne proizvode pod brendom, koristeći Black Friday kao masku za svoje aktivnosti.

5. Skriveni troškovi

Prikazuju nisku cenu proizvoda, ali kasnije naplaćuju visoke troškove isporuke, dodatne takse ili „obavezne“ dodatke.

6. „Sve rasprodato“ strategija

Na online platformama proizvod sa popustom se brzo označava kao “rasprodat”, iako ga nikada nije bilo na lageru. To može biti taktika za preusmeravanje kupaca na druge, skuplje opcije.

Foto: Ilustracija

7. Lažni tajmeri i ograničena ponuda

Koriste lažne tajmere ili obaveštenja poput “Samo još 1 komad na lageru” kako bi stvorili osjećaj hitnosti i podstakli impulsivnu kupovinu.

8. Manipulacija uslovima popusta

Popusti su vezani za određene uslove koji nijesu jasno navedeni, poput minimalne kupovine, ograničenih kategorija proizvoda ili popusta koji se ne mogu kombinovati.

9. Sniženja na nepopularne artikle

Reklamiraju „do 70 odsto popusta“, ali samo na proizvode koji se slabo prodaju, dok popularni artikli imaju minimalne popuste.

10. Odbijanje povrata ili zamene

Prodavci mogu uvesti posebne politike tokom rasprodaja koje ograničavaju pravo na povrat novca ili zamenu artikala.

Kako se zaštititi?

Pratite cene unapred. Koristite alate za praćenje cena kako biste znali da li je popust stvaran.

Kupujte od proverenih trgovaca. Birajte brendove i prodavnice sa dobrom reputacijom.

Čitajte uslove prodaje. Proverite pravila o povratima, dostavi i dodatnim troškovima.

Koristite recenzije. Čitajte iskustva drugih kupaca pre nego što kupite određeni proizvod.

Izbegavajte impulsivnu kupovinu. Ostavite proizvod u korpi neko vreme i razmislite.

Ako nešto deluje previše dobro da bi bilo istinito, velike su šanse da je u pitanju obmana.

biz.portal.rs

Tagovi:

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti