Zašto ne bi trebalo da izbegavamo gluten?

       
Foto: Kudolife

Gluten je protein, koji se najčešće nalazi u žitaricama. Osim ako niste alergični na njega ili bolujete od autoimune bolesti celijakije, ne bi trebalo da ga isključujete iz ishrane.

U poslednjih nekoliko godina u marketima možemo naći sve više proizvoda koji ne sadrže gluten, važan protein koji se nalazi u žitaricama, poput ječma i ovasa. Isto tako je i u restoranima koji nude i gluten-free hranu. Ako ćete bez nekog zdravstvenog razloga izbaciti gluten iz ishrane, ovo bi trebalo da znate.

Intolerancija na gluten se odnosi na neka stanja organizma. Možda imaju neke sličnosti, ali se razlikuju po simptomima i težini. Tu spadaju celikalija, alergija na pšenicu i osetljivost na necelijakijski gluten.

Foto: Press Release

Pridržavanje dijete bez glutena uskraćuje ljudima mnoge prednosti celih žitarica. Za novu studiju, istraživači sa raznih univerziteta širom SAD-a, proučavali su podatke žena iz opsežne zdravstvene studije medicinskih sestara i prateći studije zdravstvenih profesionalaca.

Istraživači nisu otkrili nikakvu značajnu vezu između dugoročnog unosa glutena i povećanog rizika od srčanih mana. Naprotiv, otkrili su da je povećana konzumacija glutena povezana sa smanjenim rizikom od obolevanja od hronične srčane bolesti. Zato se stručnjaci slažu da ne treba podsticati ishranu bez glutena kod osoba koje nemaju neka od tri gore navedenih stanja.

Foto: Science

Nema nijedne sprovedene studije koja je povezala konzumaciju hrane koja sadrži gluten s povećanjem težine. Kod pacijenata koji boluju od celijakije, potvrđen je porast telesne masnoće nakon prelaza na ishranu bez glutena. Neaktivni život i povećan unos kalorija dodaju kilograme, a ne gluten.

Autor: nsuzivo.rs

 

 

 

 

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments