Direktor “Koridora Srbije” Aleksandar Antić obišao je gradilište tunela Iriški venac na Fruškogorskom koridoru, gde je počelo bušenje, nakon skoro godinu i po dana priprema okolnog terena i gradnje potpornih zidova i tom prilikom podsetio da je u pitanju budući najduži tunel u Srbiji, dug oko 3,5 kilometra, sa dve tunelske cevi.
– Mi smo pre nekoliko nedelja otpočeli s bušenjem tunela, desne tunelske cevi. I do sada smo, s ove strane gde se nalazi ulazni portal, i sa druge strane, prema Opštini Irig, gde se nalazi izlazni portal, na desnoj cevi iskopali nekih petnaestak metara – precizirao je Antić.
Antić je na svom Instagram profilu objasnio da u ovoj prvoj fazi, “ti koraci moraju da idu lagano, zato što je takva tehnologija posla, zato što je put iznad samog ulaza u tunel”.
– Pošto imamo dve tunelske cevi, imaćemo četiri “napadne” tačke na kojima očekujemo da će dinamika biti dva, do dva i po metra dnevno. Ova dinamika govori da bi, kad budu “napadnute” sve četiri tačke bušenja tunela i ako se na svakoj napreduje procenjenim tempom, samo bušenje moglo bi da bude završeno za dve do dve i po godine – ocenio je Antić.
Radovi na dvocevnom tunelu ispod Fruške gore, a samim tim i na Fruškogorskom koridoru, svečano su otpočeli 1. maja 2021. godine. Trasa ove brze saobraćajnice duga je 47,7 kilometara i izdeljena je na četiri deonice: prva je od petlje s auto-putem E75 do Paragova, druga je od Paragova do početka obilaznice oko Rume, treća od petlje kod Kaća do petlje na auto-putu E75, a četvrta je sama obilaznica oko Rume.
Ovim pravcem prođe oko 900 kamiona dnevno i 10.000 vozila, što ga čini jednim od najopterećenijih u državi. Novi koridor će zaobići Irig sa zapadne strane, a u blizini će biti izgrađena i naplatna stanica. Kroz ugovor sa Kinom, država je obezbedila 715 miliona dolara za ovaj posao, čiji kraj je zakazan za april 2025. godine.
Osim što će omogućiti vezu sa auto-putem Ruma-Šabac i brzom saobraćajnicom Šabac-Loznica, te time i vezu zapadne Srbije i BiH ka severu i istoku, Fruškogorski koridor će izlaziti na sadašnji auto-put Beograd-Subotica kod benzinske stanice “Minut”, ali i na budući auto-put Novi Sad-Zrenjanin-Beograd, čiji početak gradnje se očekuje krajem godine.
Od Fruškogorskog koridora se očekuje da rastereti od teškog teretnog saobraćaja Frušku goru, Irig, delove Novog Sada, prvenstveno Partizansku ulicu i Salajku i omogući brži i bezbedniji protok ljudi i robe.
dnevnik.rs/blic.rs
Ne ulaze se u severnu srbiju kazu autonomasi. Fruskogorski koridor, 4. novosadski most, autoput bg-zr-ns, motoput sombor-kikinda, brza pruga bg-su. Gde se to sve nalazi i ko to finansira ako ne republika? Da nisu lokalne samouprave mozda? 🙂
Vidoje,sta vama nije jasno. Ovo je samo mali povracaj novaca koji BEOGRAD uzima od Vojvodine. Bolje curite.