Grad je tražio da urbanisti iznađu rešenje da li je i na koji način izvodljivo da se jedna od zaustavnih traka pretvori u traku za bickiliste, koja će barijerama biti odvojena od saobraćaja
Novosadski biciklisti koji dvotočkašima prelaze Most slobode, više neće biti u opasnosti jer grad planira da na najprometnijem novosadskom mostu izgradi biciklističku stazu. Novi Sad ima najviše biciklista, i najviše biciklističkih staza u Srbiji. U planu je rekonstrukcija više kilometara staza u celom gradu, a grad je tražio da urbanisti iznađu rešenje da li je i na koji način moguće izgraditi stazu na Mostu slobode. U Gradskoj kući smatraju da je izvodljivo da se jedna od zaustavnih traka pretvori u traku za bickiliste, koja će barijerama biti odvojena od saobraćaja.
Most slobode je za sada najkraća veza Novosađana s Kameničkim parkom i dalje sa Fruškom gorom, i koristi ga veliki broj biciklista, naročito preko vikenda.
– Ukoliko bi se deo kolovoza odvojio za nesmetanu vožnju bicikala, Novi Sad bi značajno unapredio bezbednost saobraćaja, a ujedno bi se i povećao i broj ljudi koji koriste bickl, kao poptuno ekološko sredstvo prevoza. To bi doprinelo smanjenju emisije štetnih gasova i boljem kvalitetu vazduha u Novom Sadu – kažu biciklisti s kojima smo razgovarali.
Ove godine počinje rekonstrukcija sedam kilometara biciklističkih staza na Futoškom putu, od Bulevara oslobođenja do Bulevara patrijarha Pavla. Skidanje postojećih pohabanih i oštećenih staza i izgradnja novih radiće se u dve faze. Celokupni radovi vredni su 300 miliona dinara. A pripremljena je i projektna dokumentacija za izgradnju staze Novi Sad- Rumenka- Irmovo- Kisač- Čenej, duge skoro 20 kilomeatara. U toku je izrada projekta biciklističke staze na Bulevaru Mihajla Pupina i pešačko- biciklističke staze duž Bukovačkog puta.
Uz to, Novi Sad je prvi grad u Srbiji koji je građanima davao po 10.000 subvencija za kupovinu bicikala. Iz budžeta je izdvojeno 18 miliona dinara.
– U samo jednoj minuti danas se čak 6.000 Novosađana prijavilo za subvenciju za kupovinu bicikla, zato ćemo izdvojiti još 10 miliona dinara za novi konkurs u narednim nedeljama. Svi koji žele bicikl – dobiće ga – najavio je prvi čovek Novog Sada Miloš Vučević.
Novi Sad ima blizu 100 kilometara biciklističkih staza, i oko 40.000 biciklista. Subvencije se realizuju preko Gradske uprave za zaštitu životne sredine.
K. Anđelić
U vecini Vojvodjanskih naselja bicikliaticka staza je jednostavno horizontalnom signalizacijom odvojena od kolovoza i svi to postuju
moze i ovde da se desni deo zaustavne “zakreci” tj linijom odvoji za bicikliste, znakom obaveste ucesnici u saobracaju
i dosad je postovana zaustavna pa sto ne bi i sa dodatkom biciklisticke bez fizickih odvajanja
zasto komplikovati i praviti projekte, tendere, birati izvodjace…
Zbog bezbednosti naravno. Veće su brzine na mostu nego u gradu. Mora biti fizički odvojena.
Koja bezbednost? Ako je sudjeno pokupce te na biciklistickoj kod futoske.
Kakva mudrost, za koje ce se dati milioni za projekat.. A postaviti betonske ili metalnu bikinu u zaustavnoj traci.. A sto se tice subvencije,pohvalno ali mislim da je veci problem ljudima, sto im se biciklovi kradu, da je to najveci problem
Bilo bi jako lepo da grad spoji promenadu uz Dunav od Mornarice do Nasipa u Veterniku, zaista da se napravi biciklistička i trim staza jer dosta biciklista vozi po magistrali i rizikuju da ih udari auto.
Kako su se biciklisti izborili za tu stazu?Da nam daju savet da se na Klisi izborimo da dobijemo pijacu vodu i kanalizaciju.Iz kabineta gradonacelnika stalno nam govore to je skupa investicija za grad.
Dobro da se neko setio!
Još od otvaranja, “novosadski biciklisti koji dvotočkašima prelaze Most slobode” čine ozbiljan prekršaj jer je most rezervisan za saobraćaj motornih vozila.
A sta je sa pesackom stazom koja vodi do sr.kamenice? Pre tunela pa desno. Zarasla,nema svetla,asvalta je ostalo jos malo,odrona i klizista koliko hoceze. Sta se resava po tom pitanju? Pesacka staza do sr.kamenice NE POSTOJI !