Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prof. dr Zorana Mihajlović razgovarala je s predsednikom kineske kompanije “Čajna rejlvej internešenel kompani” (CRIC) Jan Žongminom o realizaciji projekta modernizacije brze pruge od Beograda do Budimpešte, u prisustvu ambasadorke NR Kine u Srbiji Čen Bo.
Zorana Mihajlović je istakla da je vrednost infrastrukturnih projekata s NR Kinom 15 milijardi evra, i dodala da je Srbija ponosna na odnose dveju država, ali i dvojice predsednika, Aleksandra Vučića i Si Đinpinga.
“Projekat modernizacije brze pruge Beograd–Budimpešta je veoma značajan za Srbiju, ne samo zato što je najveći projekat u Srbiji i jugoistočnoj Evropi već zbog toga što smo time postali deo globalne inicijative ‘Pojas i put’, na šta smo posebno ponosni jer to govori o odnosima Srbije i NR Kine”, kazala je Zorana Mihajlović, naglasivši od kolike važnosti je poseta predsednika kineskih železnica, s kim je dogovoren i početak radova na trećoj deonici brze pruge, od Novog Sada do granice s Mađarskom. “Tim projektom vraćamo Srbiju na poziciju tranzitne zemlje kroz koju prolazi prva brza pruga, što nikada nismo imali. U martu ove godine ćemo imati završena 34 kilometra levog koloseka na pruzi Beograd – Stara Pazova, do oktobra će biti gotov i desni kolosek, to je važno za Beograd i ‘Beovoz’. U jesen 2021. biće gotova deonica do Novog Sada, do kojeg ćemo iz Beograda stizati za 25 minuta, a u martu ove godine započećemo radove i na trećoj deonici, od Novog Sada do granice s Mađarskom.”
U jesen 2021. biće gotova deonica do Novog Sada, do kojeg će se iz Beograda stizati za 25 minuta (Zorana Mihajlović)
Jan Žongmin je zahvalio potpredsednici Mihajlović i Ministarstvu na podršci i pomoći u realizaciji tog projekta, rekavši da se na terenu uverio u to da svi radovi teku po ugovorenoj dinamici.
“Nemamo problema u realizaciji projekta i sa svoje strane, kao odgovorna kompanija, učinićemo sve da se radovi izvedu po dogovorenoj dinamici”, rekao je Jan Žongmin. “Vaša kontinuirana podrška nam je izuzetno značajna”.
Izgradnja brze pruge od Beograda do granice s Mađarskom podeljena je na tri deonice i dok se na prve dve uveliko radi, početak gradnje na trećoj, kako je rekla potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović, očekuje se u martu.
Predviđena je rekonstrukcija devet železničkih stanica (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i izgradnja tri nove stanice sa staničnim kapacitetima (Rumenka, Vrbas i Lovćenac)
Projekat izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice s objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge s drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja projektovanim brzinama i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem. Na toj deonici biće izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata. Predviđena je rekonstrukcija devet železničkih stanica (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i izgradnja tri nove stanice sa staničnim kapacitetima (Rumenka, Vrbas i Lovćenac). U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dug 1,6 kilometara. Planirano je da se radovi izvode u uslovima totalne obustave železničkog saobraćaja između Novog Sada i Subotice, dok će vozovi saobraćati alternativnim pravcima Novi Sad – Bogojevo – Sombor – Subotica i Novi Sad – Zrenjanin – Senta – Subotica.
U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dug 1,6 kilometara
Radovi bi trebalo da budu završeni za 33 meseca od njihovog početka, što znači da bi do kraja 2022. godine trebalo da bude izgrađena poslednja deonica, a time i čitava pruga za brzine od 200 km/sat kroz Srbiju.
Vrednost ugovora je 943 miliona evra. Izvođač radova je kineski konzorcijum “China Railway International” i “China Communications Construction Company”.
Izvor: Dnevnik