Javnost je nedavno prvi put mogla da vidi pripremu pomoćnih mostova za izgradnju glavnog mosta kojeg grade radnici kineske kompanije „China Road and Bridge Construction“. Ujedno, kako su obe dunavske obale raščišćene na trasi mosta, sada je već jasnije na kom mestu će on premostiti veliku reku.
Direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić izjavio je da je “Koridorima” značajna podrška grada prilikom zajedničke implementacije projekta budućeg mosta na Dunavu na trasi budućeg Fruškogorskog koridora.
Da podsetimo, krajem marta Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj izdao je privremenu građevinsku dozvolu „Putevima Srbije” za pripremne radove za izgradnju petog gradskog mosta preko Dunava, između Petrovaradina i dela bačke obale nizvodno od Termoelektrane-toplane, na trasi budućeg Fruškogorskog koridora. Ujedno „Putevi Srbije” su 7. aprila prijavile radove Sekretarijatu i postupak potvrđivanja i dalje je u toku.
Ovo praktično znači da, nakon prošlogodišnjeg početka bušenja tunela od 3,5 kilometra ispod Iriškog venca, uskoro počinje izgradnja drugog velikog infrastrukturnog objekta, mosta dugog 1.765 metara, na trasi Fruškogorskog koridora kao brze saobraćajnice sa četiri saobraćajne trake od 47,7 kilometara koja će povezati Novi Sad i Rumu, kao i sadašnje i najavljene auto-puteve Beograd-Subotica, Beograd-Zagreb, Novi Sad-Zrenjanin-Beograd i Ruma-Šabac. Fruškogorski koridor koštaće 606 miliona evra, a prema najoptimističnijim najavama, trebalo bi da bude završen za dve godine.
Što se tiče samog mosta, on će, u gradskim okvirima, služiti kao deo obilaznice oko Petrovaradina, te će preko njega ići sav teretni saobraćaj sa istoka i severa prema Sremu i dalje ka zapadnoj Srbiji i Bosni i Hercegovini, ukoliko mu odredište nije sam Novi Sad. Ukoliko je to slučaj, teretnjaci će se usmeravati na drumsko-železnički most, popularni Žeželj.
Sami pripremni radovi obuhvataju izgradnju severnog i južnog kraka pomoćnog mosta od čelične konstrukcije koji će služiti za izlivanje betonskih stubova budućeg mosta. Severni krak će biti dug 278,74 metara i, kao i južni koji je dužine 355 metara, biće postavljen uzvodno od budućeg mosta. Za njihovu lokaciju određene su parcele koje na sremskoj obali obuhvataju Rokov potok istočno od Preradovićeve ulice u Petrovaradinu, kao i nekoliko parcela na kraju Petrovaradinske ade, iza kompleksa nekadašnje „Pobede”. Na bačkoj obali za ovaj posao određen je forland i nasip od poslednjih reni bunara na Ratnom ostrvu sve do kraja gradske građevinske zone prema Subiću.
Radovi će koštati skoro 80 miliona dinara bez PDV-a, a sama privremena dozvola ima rok važnosti od šest meseci. Prema mišljenju Ministarstva zaštite životne sredine, za ove radove nije potrebna studija procene uticaja na životnu sredinu.
Fruškogorski koridor, osim toga što će zaštiti nacionalni park Fruška gora od teretnog i ostalog motornog saobraćaja, to bi trebalo da uradi i sa Novim Sadom. Na teritoriji grada, ova saobraćajnica će služiti kao tranzit za teretna vozila, koja bi, ukoliko dolaze sa bačke strane, na brzu saobraćajnicu mohgla da se „nakače” sa Zrenjaninskog puta, kod Kaća, kao i sa auto-puta E75 u blizini benzinske stanice „Minut”. Potom izlaze na novi most, dolaze do Tekija i zatim kroz tunel od 300 metara ispod Širina izbijaju na Bukovački do, potom na Mišeluk i dalje ka Vencu i Irigu. Most na Tekijama biće spojen i sa obilaznicom oko Petrovaradina, koja bi trebalo da ide pored „Pobede”, i koja vodi na novi drumsko-železnički most.
Kod motela „Sunce” na Paragovu, pak, biće izgrađena veza sa obilaznicom oko Sremske Kamenice te planiranim mostom preko Dunava u nastavku Bulevara Evrope.
dnevnik.rs
Za tunel nije ni ekser zaboden, ako mislite na krcenje sume pre ulaska u zemlju onda u redu!
NS. 5 mostova preko dunava a Bgd samo pola…