Veliki nemački trgovac odbio da prihvati najnovije poskupljenje poznatog proizvođača kafe. Kupcima nudi zamenu iz sopstvene robne linije proizvoda.
Nemački trgovinski lanac „Kaufland” odlučio se na drastičan korak pa je u pojedinim svojim radnjama obavestio kupce da u rafovima možda neće moći da nađu neke od popularnih proizvoda „Jakobs” kafe.
Kako su preneli hrvatski mediji, takvo obaveštenje, uz izvinjenje potrošačima, istaknuto je na nekim od objekata u ovoj zemlji, uz obrazloženje da je do toga došlo jer s dobavljačem nisu uspeli da postignu dogovor o komercijalnim uslovima saradnje, odnosno nisu prihvatili znatno povećanje nabavnih cena ovih proizvoda.
„Želimo da održimo naše obećanje kupcima da nudimo uvek veliki izbor i najbolje cene proizvoda visokog kvaliteta. Nudimo vam veliki izbor alternativnih brendova“ naveli su u saopštenju. Prema naknadnom obrazloženju koje je stiglo iz kompanije, kupcima će biti ponuđen širok asortiman zamenskih proizvoda njihove privatne trgovinske marke, objavio je „Jutarnji list”.
U maju ove godine objavljeno je da su kriza u Ukrajini i pad kupovne moći dodatno uticali na povećanje kupovine proizvoda robne marke, što velike trgovinske lance stavlja u malo drugačiji pregovarački položaj u odnosu na multinacionalne kompanije, vlasnike popularnih brendova.
Prvi put 2017. udeo ovih proizvoda u ukupnoj trgovini iznosio je 30 i više procenata u 17 od 20 zemalja EU, a od početka krize nastavlja da raste ubrzanim tempom. To trgovinskim lancima daje šansu da i dalje razvijaju svoje linije proizvoda i postavljaju drugačije uslove multinacionalnim kompanijama iz sektora proizvodnje hrane.
Inače, „Kaufland”, koji je uz „Lidl” deo „Švarc grupe”, još u junu je najavio da proširuje svoju saradnju s nemačkim farmerima obavezujući se na lokalno poreklo za sve svoje brendove mleka privatne robne marke. Ranije je već to urađeno i za povrće, voće i meso određenih kategorija.
Politika