Od danas 01. februara počinje puna primena novog pravilnika o agencijskom poslovanju.

Dok u resornom ministarstvu veruju da će to obezbediti veću zaštitu putnika, vlasnici agencija, pre svega onih malih, kažu da će zbog novog pravilnika morati da stave ključ u bravu ili će nastaviti da rade kao subagenti, a ne organizatori putovanja.

Na osnovu broja putnika koje su imale prošle godine, novim pravilnikom, agencije se svrstavaju u četiri grupe. Svaka grupa imaće različit iznos garancija putovanja i depozita.

Prvoj grupi pripadaju agencije koje su imale hiljadu putnika, drugoj one do pet hiljada, trećoj do deset hiljada i u četvrtoj su one najveće agencije, sa preko deset hiljada turista. Resorno ministartvo je izašlo agencijama u susret omogućivši im da obavezni depozit iz kojeg se obeštećuju putnici ne bude mrtav kapital.

Direktor JUTE Aleksandar Seničić napominje da su agencije dobile mogućnost da sada iznosi depozita od dve i po, pet, sedam i po hiljada i deset hiljada evra za najveće agencije bude faktički operativan depozit koje će agencije koristiti tokom meseca.

“Na kraju meseca treba da imaju taj iznos na svom računu kao garanciju da nemaju finansijskih problema”, dodaje Seničić.

Ukazuje da će to pospešiti naplatu potraživanja koja su takođe bila veliki problem u turističkoj privredi.

Izvor: RTS

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments