Претрага
Претрага
Close this search box.

KAKO DA KORISTITE KLIMU NA PUTU, A ŠTA DA RADITE KADA VAM PREGREJE MOTOR: Stručnjak Saša objasnio sve

Foto: elements.envato.com

Vrućine prave velike probleme kako pešacima, tako i mnogim vozačima, posebno ako se su se odlučili da automobilom otputuju na neke dalje destinacije. Zbog toga trebaju da vode računa o pravilnom korišćenju klima uređaja u svom automobilu i njihovom servisu. Pored klime, tu je i motor kao i njegovo moguće pregrejavanje. Kako iskontrolisati sve ove stvari tokom vožnje porazgovarali smo sa Sašom Mitrovićem, head vertikale za auto-moto i nautiku na oglasniku Sasomange.rs.

“Što se tiče samog klima uređaja u automobilu, jedno od najbitnijih stavki jeste održavanje samog klima uređaja. Servis klima uređaja u automobilu se kreće od 40 do 60 evra. Pri čemu treba koristiti one servise koji poseduju adekvatnu aparaturu za servisiranje klima uređaja. Tim servisom biće zamenjeno ulje u kompresoru, što je garancija da će taj klima uređaj odraditi svoj deo posla tokom putovanja. Takođe, savetujem da najmanje u dva servisna intervala zamenite polen filter klima uređaja”, kaže Saša Mitrović.

Kako kaže, servis polen filtera mogu da urade vozači samoinicijativno, a postupak je jednostavan.

“Polen filter se u 80 odsto slučajeva nalazi iza kasete kod noge suvozača. Znači, kada izvadite i ispraznite tu kasetu, sa strane se nalaze dva klika kojima se klima uređaj svlači sa kontrolne table. On je veličine čokolade od 100 grama i nekih dva do tri centimetara visine. Na isti način na koji se izvlači, na isti način se postavlja i novi filter”, objašnjava Saša i dodaje:

“Taj filter pročišćava sav vazduh u automobilu. Tokom nekog daljeg putovanja vi se susrećete sa prašinom i sa polenom, ali tokom gradskih uslova vožnje, automobil koji se nalazi ispred vas i koji putem auspuha ispušta masne gasove, filter u vašem automobilu će zadržati te gasove. Zbog toga će on nakon nekih 4.000 do 5.000 preženih kilometara u potpunosti iugubiti svu svoju efikasnost.”

Najvažnije je pravilno korišćenje klime i tokom letnjeg i tokom zimskog perioda.

“Zimsko korišćenje klime znači da vi odvlažite vazduh u kolima. To znači da će zamagljenost stakala nestati u roku od jednog minuta do minuta ipo. Dok sa druge strane, letnji način korišćenja klime podrazumeva hlađenje. Dakle, upalite klimu, podesite temperaturu, kod digitalne klime preporučujem temperaturu na 26 do 27 stepeni, dok kod manuelnih klima uređaja ne treba “okrenuti” nikada na minus, već treba malo odstupiti od “oznake plavo” kako bi kompresor lakše došao do željene temperature”, tvrdi Saša.

Kako dodaje, klimu je obavezno isključiti najmanje četiri do pet minuta pre gašenja automobila.

Potrebno je uraditi nekoliko stvari da bi se izbeglo pregrejavanje motora.

“U svakom trenutku svaki vozač je dužan da prati temperaturu motora na svom automobilu. Treba pratiti skazaljku tečnosti rashladne u motoru i ukoliko primetite da se ona diže iznad normalnog, srednjeg područja, nađite mesto pored puta, parkirajte automobil i otvorite haubu. Nikako nemojte da otvarate čep posude za antifriz dok se potpuno ne ohladi”, kaže Saša Mitrović.

Šta da radite ukoliko vam se usled putovanja pregreje motor na automobilu?

“Savetujem samo dve stvari. Da se pozove adekvatan servis koji bi izvadio termostat iz ležišta i pustio ga u slobodan protok. Druga stvar je naravno da pozovete šlep službu koja će prebaciti vaš automobil do određenog mesta”, zaključuje Saša.

Espreso/Miloš Dojčinović

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti