Претрага
Close this search box.

Krtica duga 120 metara i teška 2.000 tona kopaće beogradski metro: Poznato kada počinju radovi na prvoj liniji

RTS / Printscreen 

Beogradski metro imaće jednu dvokolosečnu tunelsku cev za čije kopanje je potrebna mašina prečnika 9,5 metara. Opsluživaće ih 100 radnika u tunelu.

Na snimcima nastalih pre deceniju i po vidi se kako izgleda unutar krtice koja je kopala tunel od Velikog sela do Višnjičke ulice, kroz koji treba da prođe kanalizacija do velike buduće fabrike za preradu otpadnih voda na obali Dunava.

Napred je alat koji buši tunelsku cev, a potom se materijal transportuje napolje. Krtice istovremeno omogućavaju ugradnju betonske cevi tunela.

“Mašina koja će kopati tunel za metro je prečnika 9,5 metara. Ispitivanja koja su rađena u protekle dve godine su bila jako važna, pre svega, geodeska ispitivanja za prolazak te mašine širom Beograda. Posebno smo obratili pažnju na kliničko-bolničke centre Bežanijska kosa, Zemunska bolnica, Klinički centar, kako rad mašine ne bi ugrozio funkcionisanje mašina koje su obično u podrumu, mislim na ove osetljive mašine kao što su skeneri, rendgeni i ostalo što postoji u našim bolnicama”, kaže Miroslav Čučković, gradski menadžer.

Beogradski metro imaće jednu dvokolosečnu tunelsku cev za čije kopanje je potrebna mašina prečnika 9,5 metara.

“Gradiće se sa tri TBM-a. Prvi TBM krenut će od stanice Bele vode do stanice Sajam, drugi TBM od lansirnog okna na Karabormi do stanice Sajam, što će činiti tunelsku deonicu prve faze Beogradskog metroa i potom za drugu fazu – treći TBM će krenuti od lansirnog okna na Karaburni do stanice Mirijevo”, kaže Milonja Milanović “Beogradski metro i voz”.

Prema njegovim rečima, za prvu liniju Beogradskog metroa, usled visokog nivoa podzemnih voda i heterogene geološke strukture, izabrana je tzv. EPB TBM mašina, koja vrši iskop tunela konstantno kontrolišući pritisak na čelu iskopa.

“Taj pritisak se kontroliše konstantnim merenjem brzine okretanja rezne glave i količine iskopanog materijala, čime se sprečava da dođe do bilo kakvih oštećenja, odnosno nepropisnih sleganja na površini tla”, kaže Milanović.

Krtice koje će se koristiti za kopanje tunela budućih linija Beogradskog metroa biće duge oko 120 metara, teške 2.000 tona i opsluživaće ih oko 100 radnika u tunelu.

Još tridesetak će biti angažovano za rad na opremi i mašinama na površini.

S obzirom na karakteristike terena, trebalo bi da mašina mesečno prokopa 300 metara tunela.

“Ova mašina koristi pritisak kako bi se održala ravnoteža između prednjeg dela i drugih njenih delova. Zbog toga je stabilna i neće uticati na objekte iznad zemlje, niti će ometati svakodnevni život građana. Za liniju 2, koja će prolaziti ispod Save, koristićemo drugi tip mašina. Najveći izazov za nas predstavlja arhitektura Beograda i činjenica da se neki delovi kopaju ispod centra grada. Treba kontrolisati buku i obezbediti nesmetan život”, kaže Han Džiping iz “Pauer Čajna”.

Građevinski radovi na prvoj liniji metroa treba da počnu sledeće godine, a u maju 2026. godine TBM mašine trebalo bi da uđu pod zemlju. Rok za završetak prve linije 2030. godina.

RTS/mondo.rs

Tagovi:

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti