Претрага
Претрага
Close this search box.

OKANOVIĆ: Problem broj jedan jeste naše ponašanje u saobraćaju

RTV

Vozio brzinom od skoro 239 kilometara na čas, divljao po auto-putu, sve češći su naslovi u novinama. Da li su vozači svesni posledica? Da li ovaj problem postaje svakodnevnica i kako zaustaviti bahate vozače? Na ovu temu pričali smo sa Damirom Okanovićem iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

– Mi imamo nekoliko problema što se tiče ponašanja vozača, ali kad napravimo paralelu to vam je isto kao i sa covid-19. Lekari i svi mediji apeluju na građane da nose maske da je covid-19 opasan po građane, kao i njegovo širenje i opet imate situaciju da određen broj ljudi to odbija, vrlo je slična situacija i u saobraćaju – rekao je Okanović. – Mi već 15 godina pričamo o pojasu, brzini o vožnji pod dejstvom alkohola i narkotika o mobilnom telefonu, a i dalje imate ljude koji neće da vezuju pojas, koji i dalje pričaju na mobilni telefon u toku vožnje. Problem broj jedan jeste naše ponašanje, a od svega toga je najteže da promenite ponašanje istih tih ljudi.

Kako je dodao Okanović, kazne za saobraćajne prekršaje u Srbiji nisu blage, potrebno je da se sprovedu i da lica koja krše iste budu kažnjeni.

– Sistem “Oko sokolovo” koji je zaživeo u Beogradu je dao izuzetno dobre rezultate, a visina kazne se nije promenila nekoliko godina unazad – dodao je on.

Sve ovo ukazuje da sistem video nadzora smanjuje saobraćajne prekršaje i da ovaj vid kontrole daje rezultate. Kako navodi imamo primer i jedne Francuske koja je u jednoj godini instalirala preko 1000 kamare na putevima i te godine smanjila broj poginulih za pedeset posto.

Za ovo doba godine magla je sve češća pojava na putevima kao i sneg, smanjena vidljivost tera vožače na veći oprez prilikom sedanja za volan. Apeluje se da bez zimskih guma i ispravne signalizacije ne kreću u saobraćaj.

– Zimske gume su obavezne kada je na putu sneg i poledica, ono što treba svi vozači da znaju magla, kiša, loša vidljivost, zahtevaju oprezniju vožnju. Signalizacija je jako bitna u zimskim uslovima pogotovo za teretna vozila, traktore i za vozače poljoprivrednih mašina oni moraju da imaju i oznaku za spora vozila. Treba samo da se setimo akcije “Vidi i budi viđen” – rekao je za naš portal Damirom Okanović.

Broj povređenih i poginulih u saobraćaju od početka godine na teritoriji Republike Srbije je manji u odnosu na prošlu godinu. Podaci iz MUP-a pokazuju da je od početka godine pa sve do 15. novembrana na putevima Srbije poginulo 436 učesnika u saobraćaju.

Nsuzivo.rs

 

Tagovi:

1 Komentar
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare
Gost
Lažeks
20.11.2020 00:05

Ne postoji ništa što se zove “Komitet za bezbednost sapbraćaja”….osim doo-a, koje pripada Damiru Okanoviću….šta vam znači ta priča..?

Povezane vesti