Beograd i Niš gradovi su koji vam prvo padnu na pamet kada se priča o Srbiji i aerodromima, ali uskoro bi na tu listu mogla da dođe i Kikinda.
Naime, na javnom uvidu nalazi se Nacrt plana detaljne regulacije aerodroma Kikinda.
Naravno, u Srbiji postoje drugi manji aerodromi kao što su „Morava“ u Kraljevu, „Ponikve“ u Užicu, aerodrom u Vršcu i slično, ali često služe samo za letove unutar Srbije ili kraće međunarodne letove u regionu.
Što se tiče kikindskog aerodroma, planiran je na već postojećem sportsko-poljoprivrednom aerodromu poznatijem kao Drahslerov salaš, koji trenutno raspolaže samo travnatom pistom.
Upravo sa ove lokacije, ukoliko do realizacije plana dođe, vazdušni saobraćaj povezaće se na mrežu Beograd, Niš, Podgorica, Tivat i ostalim bližim aerodromima istočne Evrope.
Prema planu, pomenuta travnata staza bi trebalo da postane asfaltirana pista dugačka 1200 metara, a široka 30.
Takođe, pominje se da treba ostaviti mogućnost proširenja i produženja piste, a koristili bi je avioni raspona krila između 15 i 24 metra.
U budućnosti, aerodrom bi trebalo da ima privrednu, sportsku, turističku i poslovno-putničku funkciju, navodi se u dokumentaciji.
To znači da je neophodna i izgradnja administrativnog objekta, kontrolnog tornja, zgrade za prijem i otpremu putnika, kao i hangara za avione uz svu potrebne prateće objekte i opremu potrebnu za skladištenje, održavanje i dopunu gorivom letelica.
S obzirom na planiranje međunarodnih letova sa ove lokacije, u administrativnim prostorima biće carina, policija, špedicija, kao i restorane/kafiće za putnike.
Najviši deo kompleksa biće već pomenuti kontrolni toranj, čija će visina dostizati 30 metara.
Planiran je i heliodrom, koji će, kako se navodi, biti za helikoptere prve, druge i treće klase.
Ceo aerodromski kompleks dobiće i adekvatne saobraćajnice i parking, te će biti povezan sa državnim putem koji prolazi u blizini.
Potpuna dokumentacija Nacrta plana detaljne regulacije aerodroma Kikinda nalaziće se na javnom uvidu na sajtu Grada Kikinde do 9. februara, a možete je pogledati klikom na ovaj link.
gradskeinfo.rs
A Novi Sad?
Ma kakav novi sad, pa valjda kikindi treba aerodrom više nego vama
Polaka sa avionima!Vratite nam naše pare,isisali ste nas postali smo beda….
Sombor bi trbao da ga ima.
Novi Sad ,nista od aerodroma,a toliko je bilo prasine oko toga….jesmo li mi sugavi
Kakvi Novi Sadovi i Kikinde, u Subotici slobodnog prostora koliko hoćeš, a Beograd je svakako nadomak Novog Sada, sta im teško malo da se provozaju do Tesle?
Problem je sto je BG aerodrom preskup pa niskobudzetne kompanije nemaju isplativost. Subotica bi bila dobar izbor, kad vec nece da ulazu u Novi Sad.
Kada ce deca na jugu Srbije dobiti wc da ne idu u poljski.?Sram vas bilo ludaci…
Kako su zaobišli Nakovo sa osmehom Vojvodine tako če i taj aerodrom da zaobiđe Kikindu. A plan za renoviranje gradskog stadiona u Kikindi je isto tako zaobiđen…. Nečija šarena laža pred izbore, a ovo sa aerodromom je u fazonu “pričam ti priču” dok se iza kulisa rade razne prljave stvari…
A Zrenjanin? Ala ste seronje! Živimo u propaloj državi, nema za šta pas da nas ujede! Prazni su nam svinjci, štale, staje i kokošinjci, pa samim tim i frižideri! Umesto mesa jedemo soju, a vi hoćete da svako selo ima aerodrom?! To se zove neiživljenost! U Kikindskom autobusu prema BG ima dva autobusa, i jedan prema NS. Oni su prazni. 5 putnika u autobusima! Srbija je prčija! Da pljuneš sa jedne na drugu stranu! Novosađani su velika gospoda! Aerodrom Nikola Tesla je i Beogradski, i Novosadski, i Kikindski, i da ne ne nabrajam čiji sve više aerodrom! Dovoljan je za… Učitaj još »
Pa aerodrom Morava je neisplativ. Od Kikinde do Beograda ima 150 km. I to ravnice. Smešno
Ništa od ovoga neće biti. Ovako se kupuje vreme na vlasti i ispira mozak siromašnom narodu. Zna ovaj što je vlasnik Srbije šta radi. Nigde privrede i ulaganja u zemljoradnju, ratarstvo i stočarstvo. David Koperfild mu nije ravan po prodaji iluzija.
U Gložane ga stavite! To bi išlo uz vas.
Ja razumem da se pred izbore obeća neki putic, kanalizacija, vrtic, ali aerodrom, previše je