Foto: chia-semenke

Čia semenke su prepune vlakana i proteina, bogate su omega 3 masnim kiselinama. Savšen su izvor antioksidanata i zbog bogate količine vlakana daju vam osećaj sitosti.Pomažu kod dijabetesa,obskrbljuju vaše telo belančevinama, potpomažu kod mršavljenja, jačaju zube i kosti, daju vam kvalitetniji san i snizuju loš holesterol a podižu dobar.

Čia semenke najvećim delom potiču iz Meksika i Guatemale,ovalnog su oblika i prečnika do dva milimetra.Postoje bele, crne i tamnosmeđe i smatra se da su bele bogatije proteinima.
kitchen-inspirations
Čia semenke poznate su od davnina od vremena Asteka i Maja,koji su ih koristili u medicinske svrhe ali i u religijskim ritualima. Sama reč čia na majanskom znači snaga. U jednom periodu njihovog postojanja bile su i valuta za plaćanje.
Osim što se smatraju jednim od najzdravijih namirnica na planeti, sve češće su popularnije u šejkovima i pudinzima.Ukus samih semenki je neutralan i nije neprijatan a kombinuje se u skladu sa vašim ukusom.Imaju mogućnost da upiju i do trideset puta više od svoje težine.Preporuka je da se pre pravljenja obroka od ovih zdravih semenki potope sa toplom vodom i ostavimo da odstoje. Možete ih kombinovati u mnogim zdravim obrocima bilo da su slani ili slatki.Neka od preporuka je da ih za početak dodajete npr. u šejkove ili u kombinaciji sa ovsenim pahuljicama.
Recept za šejk :
1 banana
dve kašike ovsenih pahuljica
kašicica čia semenki
čaša mleka po Vašem izboru
kašičica meda
mleko po Vašem izboru
Foto :prehrana/smoothie-kutak
Recept za ovsenu kašu:
šolja ovsenih pahuljica
kašicica čia semenki
banana ili bobičasto voće
mleko po Vašem izboru
kašičica meda
Trebalo bi da znate i da iako ima dosta nutrutivnih blagodeti po organizam i podstiču rad creva ne treba preterivati u konzumaciji.
nsuzivo.rs
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments