Benefiti kafe za koje možda niste znali

       

Uz to što nas razbuđuje, daje energiju i zbližava s dragim ljudima, kafa ima i brojne zdravstvene benefite, ukoliko se naravno ne konzumira u prekomernim količinama.

Umanjuje rizik od dijabetesa

Naravno, ovo se ne podrazumeva ukoliko kafu pijete sa šećerom. Naučnici su dokazali da ispijanje do četiri šoljice kafe dnevno, umanjuje rizik od dijabetesa za 7%. Uz to, naravno, potrebno je pravilno se hraniti i redovno vežbati.

Sprečava Alchajmera

Istraživanja su pokazala da se Alchajmerova bolest ređe javlja kod ljudi koji redovno piju kafu. Nova studija je takođe iznela dokaze da kafa duplo umanjuje nivo jednog proteina odgovornog za pojavu ove bolesti.

Šiti jetru

Studije su pokazale da je ispijanje umerene količine kafe lek za jetru i da ovaj napitak umanjuje rizik od kancera ovog organa. Takođe, kafa utiče na smanjeni rizik od pojave ciroze.

Poboljšava rad celog tela

Ispijanje kafe utiče na bolji rad metabolizma, pa tako postajemo fizički spremniji. Uz to, ovaj napitak deluje na umanjenje masnih kiselina u mišićima.

Umanjuje rizik od raka prostate

U studiji sprovedenoj 2011. u kojoj je učestvovalo 50 hiljada muškaraca, pokazano je da ispijanje do šest šoljica kafe dnevno smanjuje rizik od raka prostate za 60%, dok tri šoljice taj rizik smanjuju za pola.

Umanjuje rizik i od moždanog udara

U studiji u kojoj je učestvovalo 26 556 pušača, pokazano je da kafa umanjuje rizik od moždanog udara za 12%, kod onih koji su ispijali četiri do pet šoljica dnevno. Rizik je vidno smanjen kod onih koji su pili do šest i više šoljica kafe, u poređenju s onima koji su u toku dana konzumirali do dve šoljice ovog napitka.

Poboljšava cirkulaciju

Pokazano je da kafa utiče na cirkulaciju, koja dovodi do zdravije kože i drugih poboljšanja u organizmu. U to je uključen i bolji rad srca, a dobra cirkulacija znači i bolji protok kiseonika kroz telo.

Oprezno sa kafom!

Ipak i pored svih dokazanih benefita, važno je napomenuti da kafa nije lek! Prekomerna konzumacija, zbog kofeina koji sadrži, može da našteti vašem organizmu. Zato je ključ u izbalansiranoj ishrani, zdravom načinu života i umerenosti.

Komentari: