Sa generacije na generaciju prenose se “dobronamerni” saveti i trikovi o pametnoj upotrebi automobila u hladnim mesecima. Verojatno ne postoji vozač u Srbiji i svetu koji nije dao ili dobio savet da automobil nakon paljenja treba ostaviti da radi i tako dođe na radnu temperaturu.
I niko takav ritual neće osporiti jer i sama logika nalaže daje zaleđenom motoru potrebno malo vremena za zagrevanja pre nego što krene. Ipak, istina je sasvim drugačija! Puštanje motora da se zagreje nije ništa drugo nego potpuno pogrešna “bapska” priča koja mu zapravo skraćuje vek.
Kada ujutro na debelom minusu sednete u zamrznuti automobil nema potrebe da zagrevate motor na mestu. Takva praksa, naime, može da ukloni ulje sa zida cilindara što dovodi do habanja, a u istom trenutku, upaljeni motor dok ne dođe do radne temperature nepotrebno će vam trošiti gorivo, piše Jutarnji.hr.
Takođe, zagrevanje motora na mestu traje duže nego u vožnji, ulje se intenzivnije degradira i delovi više habaju, a rad u leru zbog lošijeg procesa izgaranja goriva dovodi do toga da se nesagoreno gorivo pretvara u uljni film i završava u karteru.
Novi motori imaju senzore koji otkrivaju niske temperature u motoru, pa pumpa goriva radi prekovremeno kako bi došlo do bar četiri stepena, a ako se odmah krene, svi delovi motora počinju da se ravnomernije greju nego u praznom hodu.
Kao utehu za vozače koji godinama rade pogrešan ritual, možemo da kažemo da puštanje motora da se zagreje na mestu nije uvek pogrešno! Ispravno je, čak se i preporučuje ako vozite automobil star dvadesetak godina. U tom slučaju držite se i ostalih pravila, odnosno manjih brzina i okretaja dok temperatura dođe na potreban nivo.
zena.blic.rs
Autor clanka je polupismen pa sumnjam i da je dao ispravan savet.
Verovatno je clanak preveden sa engleskog.
Uvek treba upaliti automobil da se malo zagreje ! Ocisti automobil a ne kao kamikaza sesti sa pola metra snega i idemo pun gas! Pustiti grejace stakla retrovizora itd ! Sesti kao gospodin bez kape sala i rukavica i uzivati u voznji! Da ne govorim sad sta sve skodi autu kad se smrzne ! Malo katalizator neradi dok se ne zagreje , sve je stegnuti pumpa dizne karike itd ! Zato uvek bar 2 min u leru !
Sve zavisi o kojoj generaciji motora je riječ! Poželjno je bilo da motori starije generacije neko izvjesno vrijeme odrade u slobodnom hodu-leru, kako bi zagrijali motorno ulje čime bi se u potpunosti uspostavio režim podmazivanja. Imajući u vidu da su viskoziteti motornih ulja u današnje vrijeme u potpunosti usavršeni, kao i to da su poslednje generacije sus motora sa AGR ventilima i DPF filtrima za koje je poguban duži rad u slobodnom hodu zbog povećanja zaprljanosti AGRa i DPFa. Automobili novije generacije sa usavršenim motornim uljima i njihovim viskozitetima dovoljno je da rade u praznom hodu između 1 i 2… Učitaj još »