Претрага
Претрага
Close this search box.

Čeri paradajz i običan paradajz – u čemu je razlika

Foto: elements.envato.com

Čeri paradajz je manja verzija paradajza. Često se smatra da je sočniji, slađi i ukusniji. Postoji mnogo načina na koje čeri paradajz može da se koristi u svakodnevnom kuvanju

Čeri paradajz i običan paradajz imaju slične nutritivne vrednosti, ali u nekim segmentima mogu da se razlikuju. I jedan i drugi su izuzetno hranjivi i sadrže vitamine, minerale, vlakna i antioksidante koji su korisni za zdravlje. Jarko crveni paradajz čini osnovu gotovo svih umaka od pečenja i sosova. Mnogi ne znaju da je paradajz zapravo voće, a ne povrće. Postoje različite sorte i sve su jestive. Jedna od njih, novijeg datuma, jeste čeri paradajz.

Čeri paradajz u odnosu na običan paradajz

Čeri paradajz je manji od običnog paradajza i često se smatra slađim i ukusnijim. Ima tanju kožu i obično se jede ceo, kao užina. Paradajz ima manje vode u poređenju sa čeri paradajzom, koji je iznutra hrskaviji i sočniji. Zbog svih navedenih karakteristika, paradajz se najviše koristi kao sastojak za kuvanje, pravljenje umaka i salata. Paradajz je okrugao, dok čeri paradajz danas može da se nađe u više oblika – okrugao, izdužen, srcast…

Obe vrste paradajza dobar su izvor vitamina C, vitamina A, vitamina K, kalijuma i antioksidanata kao što su likopen i beta-karotenLikopen je posebno važan zbog svoje sposobnosti da štiti od slobodnih radikala i ima potencijalno pozitivan uticaj na zdravlje srca i smanjenje rizika od određenih tipova bolesti.

Čeri paradajz posebno je bogat vitaminima A i C. Prema podacima o ishrani Ministarstva poljoprivrede Sjedinjenih Država (USDA), porcija od 100 grama čeri paradajza sadrži 500 IU vitamina A i 9 grama vitamina C. Ista količina porcije obezbeđuje 22 kcal energije i 4 grama ugljenih hidrata.

Čeri i običan paradajz u ishrani

Čeri paradajz je odličnog ukusa kada se peče i može da se doda pečenim jajima ili lazanji, pa čak i u pečeno povrće. U salatama može da se kombinuje sa svežim voćem i povrćem, ali je dobar i za picu. Može lako da zameni običan paradajz u mnogo jela poput testenina i paradajz paste.

Važno je da u ishranu uključimo raznovrsne vrste voća i povrća kako bismo imali sveobuhvatne nutritivne koristi. Bez obzira na to da li više volimo čeri paradajz ili običan paradajz, i jedan i drugi mogu biti korisna i zdrava opcija u našoj ishrani.

eklinika.telegraf.rs

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti