Prvi vazdušni brod kojim se moglo upravljati pojavljuje se 1852. godine.
Patentirao ga je inženjer francuskog porekla Anri Žifar (Henri Giffard ). Ovom inovatoru polazi za rukom da napravi vazdušni brod na parni pogon. Pored novine i pogona na paru ova letelica za uzletanje više nije koristila topao vazduh već vodonični gas, po sastavu lakši od vazduha. Iz razloga da se ovom napravom manevrisalo neuporedivo lakše nego dotadašnjim balonima (pokretanim isključivo na topao vazduh) nova letelica je ponela novo ime po latinskoj reči dirigere, što znači upravljati (franc. dirigable; dirižabl).
Septembra 1852. godine Anri je svojim vazdušnim brodom dirižablom preleteo 27 km. Bila je to razdaljina od Pariza do Trapa. Kretao se brzinom od 5 milja, ili 8 km na sat.
Pedesetak godina kasnije, tačnije 02.jula 1900_te. godine, 123 godine od danas, Nemac Graf Cepelin (Ferdinand Adolf August Heinrich Graf von Zeppelin) će uspeti da podigne u vazduh do tada ne viđenu aluminijumsku konstrukciju presvučenu platnima oblikom nalik balvanu ili cigari koja će njemu u slavu poneti ime Cepelin (Zeppelin). Dužina ove vazdušne „skalamerije“ bila je 128 metara, u prečniku 11.7 metra. Pokretana je sa dva motora na benzin. Svaki motor imao je snagu od 14 konja. Brzina koju je mogao da razvije iznosila je 28 km/h. Prvi let je trajao oko 17 minuta na kojem se našlo petoro ljudi. Grof Ferdinand Cepelin je ubrzo otvorio fabriku za proizvodnju vazdušnih brodova 1908. godine u gradu Fridrihhafen (nem. Friedrichshafen) u Nemačkoj. Brz razvoj vazdušnih brodova dovešće do njihove komercijalne upotrebe i prevoza ljudi na razne destinacije širom zemaljskog šara. Oni su bili prava atrakcija u svoje vreme koja danas ima pandan u luksuznim turističkim prekookeanskim brodovima. Ovako će biti sve do tragedije 06.maja 1937. godine i pada cepelina Hindenburg u blizini Nju Džerzija (New Jersey), koji je u smrt odveo 35 ljudi. Tada se odustalo od dalje proizvodnje.
Zanimljivo je da grofa Ferdinanda Adolfa Avgusta Henriha fon Cepelina nemački kralj naziva najvećim Nemcem zbog njegovog izuma pored sve ostale plejade nemačkih velikana.
Primetićete da, ako i nije najveći Nemac, obzirom na ostale velikane koje je Nemačka dala, a ono je sigurno Nemac sa najvećim, odnosno najdužim imenom i prezimenom.
Vojvodina uživo