Evropa koriguje stav, štete se mere milijardama
Ukidanjem subvencija za kupovinu električnih automobila u Nemačkoj, njihova prodaja je prepolovljena.
Sa najviših pozicija čuju se konačno glasovi da je prisilna elektrifikacija do 2035. glupost koja će koštati milijarde
Istraživanja kažu a tržište potvrđuje, velika većina sadašnjih korisnika EV više ne bi kupili automobil koji pokreće isključivo električna energija.
Prilikom izbora sledećeg vozila opredeljuju se za jeftinije modele koji imaju motorie sa unutrašnjim sagorevanjem, uključujući dizelaše i hibride.
Pad potražnje za električnim vozilima podstakao je proizvođače da smanje cene novih vozila. To je dovelo do smanjenja preostale vrednosti polovnih električnih vozila. Nagli pad vrednosti je takođe faktor koji obeshrabruje kupce da odaberu električni automobil uz sve ostale nedaće poput loše infrastrukture, povećanja cene struje na javnim punjačima, naglog rasta premija osiguranja za EV.
Gotovo svaka tačka elektrifikacije je problematična
Upravo zbog svega ovoga, očekuje se da 2026. po redovnoj reviziji zakona o zabrani registracije klasičnih modela od 2035. ovaj zakon bude odložen i izmenjen, što već sada rezultira činjenicom da proizvođači usporavaju proizvodnje EV i vraćaju se modernizaciji postojećih motora i hibrida.
Ukinuli subvencije? I dalje se na 90% punjaca pune dzabe, godisnji porez simbolican, mnogi su im otvorili bus trake za kretanje, dok drugi stoje u guzvi. Kupuju firmasi bez poreza na promet, sta je to nego subvencije. Raja gleda Daciju, jos kad bila neka od 700 kubika. Danas za Nemca Opel i VW premijum visoke plasticne klase