Štednja novca ponekad može izgledati teško. Izazovi uštede često se ne poklapaju sa potrošačkim navikama, ali nakon što je viralni izazov sa 100 koverti izašao na svim platformama društvenih mreža, sve veći broj ljudi okreće se netradicionalnim oblicima čuvanja para. Jelena Bančić, osnivačica novosadskog brenda “Zlayka”, male radionice koja pomaže ljudima da organizuju svoj budžet, podigla je izazov čuvanja novca za različite ciljeve na viši nivo, stvorivši oko sebe, za nešto više od godinu dana, zajednicu ljudi koja broji više od 30.000 ljudi na Instagramu
Ideja se rodila kada je Jelena uvidela da je organizator budžeta prvenstveno bio njoj potreban i poželela je da čuvalice izrađuje u Srbiji.
-Zlayka je jedna mala prasica, koja nije znala da organizuje svoj budžet i uvek je ostajala bez novca na kraju meseca. Odlučila je da će se to promeniti i pronašla je čuvalicu za novac u koju je spakovala kovertice i napisala natpise za kategorije koje su joj potrebne. Od tada fenomenalno funkcioniše sa novcem. Zlayka je zapravo osoba koja je odlučila da drugim ljudima pomogne da organizuju svoj budžet, jer često ljudi same finansije shvataju kao nešto što je komplikovano, da ne moraju time da se bave ukoliko nemaju velike prihode. Naprotiv, neophodno je baviti se njime bez obzira na visinu budžeta i troškove- kazala je Bančić za NS Uživo.
Najinteresantniji proizvod- Izazov 100 kovertica
Brend se pojavio u januaru 2023. godine, kada je Jelena sa svojim timom okačila prvi video na društvene mreže.
-Mislila sam da će biti potrebno nekoliko meseci da se pročuje za njega. Međutim, preko noći je video “eksplodirao” i imali smo mnogo više porudžbina nego što smo materijala imali na stanju. Evo nas godinu i po dana sa novim idejama, drugačijim proizvodima i sa više ljudi u timu. Sada dnevno znamo da imamo i do 40 porudžbina. Trenutno razvijamo deo brenda da naučimo ljude osnovama finansija, jer mnogi ne znaju koliki su troškovi njihovog života- rekla je Jelena.
U asortimanu se mogu naći čuvalice u više boja, različitih modela i dimenzija, a tu je i najinteresantiniji proizvod- Izazov 100 kovertica. Čuvalica za novac se potpuno personalizuje, od boje do fonta, jer je ideja da bude prilagođena finansijama osobe koja je naručuje. Mini izazovi u čuvalici motivišu druge da dostignu svoje ciljeve.
Popularan je i među penzionerima
-Javljaju nam se ljudi da su ispunili svoje ciljeve, slikaju svoje koverte, a izuzetno su popularne čuvalice za važne životne događaje, poput krštenja deteta. Onaj ko naručuje napravi čuvalicu u koju će roditelji staviti poklone od krštenja i u njoj takođe odnesu svoj poklon. Tu su i čuvalice za medeni mesec i venčanja, ljudi su jako kreativni. Počeli smo da radimo u čuvalice za mališane. Prilagođeni smo i penzionerima- tu su kovertice za Atomsku banju, kupovinu drva, članarina za lov, zimnicu i baštu. I oni zaista organizuju svoje finansije, svako ima svoj način organizacije budžeta- ističe naša sagovornica i dodaje:
-Štednja se kreće na početku meseca, kada se dobiju prihodi. Deo novca s kartice na početku treba skloniti. Naš brend se lepo razvijao što ja zaista koristim taj proizvod i svakog meseca pokazujem na Instagramu koliko sam uspela da uštedim i na koje kategorije, pokazujem kako raspoređujem novac. Tako pratioce učim kako da planiraju. Imali smo situaciju sa dostavljačicom, koja je bila oduševljena kada je videla gde je došla, jer nas njena deca prate. Ja uopšte nemam osećaj da pravimo takvu vrstu influensa, jer je profil nastao iz truda i ljubav uloženih u “Zlayku”.
Ivona Karan