To je pogrešno jer se tako povećava opterećenje mehanizma automatskog menjača, smanjuje njegova pouzdanost i skraćuje vek trajanja.
Nakon potpunog zaustavljanja automobila, ručicu automatskog menjača treba iz položaja D prebaciti u N, zatim aktivirati parking kočnicu (mehaničku ili električnu), i tek tada ručicu menjača prebaciti u P.
Mnogi vozači automobila s automatskim menjačem pri zaustavljanju odmah prebacuju ručicu iz položaja D (vožnja) u P (parking), čime efektivno statički koče automobil. Nakon toga neki ni ne aktiviraju parking kočnicu (mehaničku ili električnu), prenosi Nacional.
To je pogrešno jer se tako povećava opterećenje mehanizma automatskog menjača, smanjuje njegova pouzdanost i skraćuje vek trajanja.
Posebno je štetno ako se ručica menjača iz položaja D prebaci u P pre nego što se automobil potpuno zaustavi, što može izazvati oštećenje mehanizma blokade i poremetiti rad automatskog menjača.
Zato pri zaustavljanju automobila s automatskim menjačem treba postupiti ovako:
- Nožnom kočnicom potpuno zaustaviti automobil.
- Ručicu automatskog menjača prebaciti iz D u N (prazan hod).
- Povući ručicu ručne kočnice ili aktivirati električnu parking kočnicu.
- Ručicu automatskog menjača iz položaja N prebaciti u P.
alo.rs
Kakvo smaranje.. da li je moguće?
Pa bolje onda manuelni menjač.
Verujes svemu sto procitas, ja kad hocu da se zaustavim ubacim u R pa dignem rucnu i dam desni zmigavac dok se ne zaustavim, a onda izadjem iz auta i kad ga zakljucam tad ubacim u P .
To samo ako je na uzbrdici, na ravnom terenu nema potrrbe.