Kopija ima raznih, onih koje su sjajno odrađene, te je često teško otkriti da li je reč o originalnom ili lažnom parfemu.
Za proizvodnju kopija mogu se koriste štetni sastojci, nekvalitetni alkohol, lako isparljive hemikalije, voda lošeg kvaliteta, aluminijum, arsen, antifriz… Kao posledice korišćenja mogu se pojaviti razni kožni problemi, poput akni, osipa, očnih infekcija, alergija…
Ipak, postoje određeni znaci po kojima se može prepoznati falsifikat, čak i ako je kopija vešto odrađena. U nastavku vam otkrivamo detalje na koje bi trebalo da obratite pažnju pri kupovini parfema kako ne biste uzeli njegovu kopiju.
1. Izvor
Bitno je da obratite pažnju gde kupujete parfem. Parfemi kupljeni u prepoznatljivim parfimerijama i drogerijama su garantovano originali.
2. Cena
Nerealna cena uvek izaziva sumnju. Ne postoje šanse da orignalni parfem kupite za 5-10 evra sve i da je reč o nekom neverovatnom sniženju. Nerealno niska cena za skupe parfema je jasan indikator da je reč o falsifikatu.
3. Bočica
Kada je reč o boci, obratite pažnju na natpise – da li je nazvi parfema pravilan! Pored toga treba dobro pogledati i da li je boca pravilna i jednakih dimenzija kao originalna boca, takođe d ali su ivice pravilne i da li čep lepo naleže.
Na dnu boce moraju stajati osnovne informacije, količina parfema kao i batch code. Parfeme pune jake precizne mašine i praktično su nemoguća odstupanja i nakrivo nalepljene nalepnice.
4. Serijski broj
Serijski broj partije parfema treba da stoji na dnu boce. Kod pravog parfema, on se poklapa sa brojem na dnu kartonske kutije. On može biti utisnut ili odštampan na njoj.
5. Pakovanje
Proizvođači parfema nikada ne štede na pakovanju i svi parfemi unutar kutije imaju specijalnu konstrukciju i parfem se, te se parfem u takavom pakovanju ne pomera.
Pakovanje originalnog parfema mora biti urađeno od kvalitetnog kartona i dobro držati bocu. Obratite pažnju i na boju kartona, koji treba da bude beo, a ne sivkast. Ovo je test na kome pada većina kineskih kopija.
Na kutiji ispod imena proizvođača i imena parfema, treba da stoje informacije koja je parfemska koncentracija u pitanju: Fraiche, EDC, EDT, EDP ili Extrait. Takođe, najčešće stoji i količina parfema.
4. Celofan
Skoro svi dizajnerski parfemi imaju celofan oko pakovanja. Celofansko pakovanje na falsifikovanom parfemu ne izgleda savršeno pripijeno.
7. Čep
Danas većina proizvođača stavlja magnetne čepove. Obratite pažnju da li je dimenzija čepa ista kao na originalu i ukoliko ima ukrasa na čepu, da li su oni izvedeni kako treba i kvalitetn. Na lažnim parfemima su obično urađeni bez truda.
8. Sprejer
Imajte na umu da mašina puni bočicu parfemom i mašina postavlja sprejer na bočicu. Iz tog razloga i načina na koji funkcioniše sprejer, cevčica sprejera je prazna kod novog parfema. Najčešće je potrebno pritisnuti sprejer dva puta, kako bi se cevčica napunila.
9. Miris
Kopije parfema najčešće su loše trajnosti, maksimum sat do dva trajanja. Kompozicija je često banalna, i vrlo brzo je moguće razaznati da li je u pitanju original ili kopija. Ipak, arapske kopije koriste jače komponente, pa tu parfemi mogu potrajati i dosta duže. Međutim, mirisna kompozicija tih arapskih kopija je najčešće slatka, preslatka, sa tonom vanile i šećera i nikako se ne razvija.
10. Boja
Poznati brendovi često proizvode parfeme bledih nijansi, uglavnom bez veće količine veštačkih boja. Jarka, hemijska boja tečnosti govori najčešće da je reč o kopiji.
wanted.mondo.rs/nsuzivo.rs