Šešire izrađuje duže od dve i po decenije. Pored ljubavi za modu, gaji ljubav i prema pozorištu, pa je tako radila i kostime za predstave u Sloveniji i Severnoj Makedoniji. Najviše bi volela da njenu umetnost dizajniranja ponesu dame i arbitri stila Lena Kovačević, Amal Kluni i Kejt Blančet. Kako kaže, zaljubljenica je u iglu i konac, ručni rad i tu nalazi svoje mesto. Ona je Nataša Filipović, novosadska dizajnerka šešira brenda “NFHATS” i članica Udruženja likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Vojvodine.
Prvu izložbu svojih šešira imala je 1995. godine u Gradskoj kući u Subotici, a naredne godine i u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu. Inspirisana je 30-im godinama prošlog veka i kloš šeširima, a nisu joj strani ni savremeni šeširi i otmeni fascinatori.
-Uvek dajem predloge, ali uglavnom gospođice i gospođe već dođu sa svojom idejom. Nekada žele diskretne komade, kada su u pitanju fascinatori, a nekada žele baš suprotno- da budu primećene. Fascinator je strani izraz koji se koristi kod nas, odnosno ukras za kosu, i veoma je dobar detalj ako je toaleta jednostavna. Sa fascinatorom ona postaje druga haljina- rekla je za naš portal Nataša.
Iako njeni šeširi “žive” već 26 godina, Nataša je pre četiri godine osnovala i svoju modnu liniju, svedenih i elegantnih komada, ali i onih za svakodnevicu.
-Odeća prati detalje i služi da ih istakne. Sa njima se menja njena namena, od dnevne do večernje. Inspirisana je 60-im godinama, vrlo jednostavnog kroja. Ponudila sam nešto novo i lepo je prihvaćeno. U šeširima sam našla prostor da se iskažem i ponudim ono što mislim da je nedostajalo, a jednako strasno bih radila i stolice, lampe, enterijer. To je jedna velika ljubav prema dizajnu i stvaranju – istakla je naša sagovornica.
Moda u Jugoslaviji je nakon Prvog svetskog rata išla u korak sa svetskom, a šeširi i kape su postali neizostavni. Za večernje izlaske birale su se tijare, perje, raskošni turbani, svilene trake obavijene oko čela ili španski češljevi. Prema nekim podacima, dobrostojeća Beograđanka je imala čak osam šešira. Prva Srpkinja koja je završila Akademiju mode u Parizu, Ana Petrovićeva, otvorila je 1921. godine svoju prodavnicu ekskluzivnih šešira rađenih po poslednjoj modi. Međutim, poslednjih 50 godina šešir je izgubio svoju estetku funkciju, retko koja dama ih je nosila. Nataša naglašava da je u današnje vreme moda veoma liberalna i dozvoljava razne stilove.
-Nije čudno kada neko stavi veliki šešir ili fascinator. U vreme interneta gde je sve vidljivo kod nas to više nije čudno. U Engleskoj je to dress code kada idete na venčanje, a vrlo je zanimljivo da su fascinatori najviše zastupljeni upravo u toj zemlji, u Australiji zbog konjičkih trka, i u Španiji. U Srbiji se fascinatori nose najviše na venčanjima, mlade ih vrlo često koriste, kao i tokice. Još češće ih nose kume ili majke mladi i mladoženja. One vole da budu stilizovane taj dan- kazala je Nataša.
Dizajnerka tvrdi da ima privilegiju da se bavi lepim stvarima i nekoga usreći detaljem. Tako je dobila priliku i da radi na izložbi “Partizanka i Fragonar. Kolekcija slika Jovanke Broz”, za koju je kreirala i tokice, po kojima je nekadašnja prva dama Jugoslavije bila prepoznatljiva.
-Pozvano je nekoliko dizajnera, a svako je radio određeni segment. Ja sam radila pokrivala za glavu inspirisana njenim odevanjem, koje je bilo vrlo jednostavno, lepo i primereno prilikama na kojima je prisustvovala. Šešire skoro da nije nosila. Tokice su se u 60-im godinama prošlog veka zapravo i nosile, kao što je radila i Džeki Kenedi. Za izložbu sam uradila tokice i jedan turban. Bilo je uživanje, jer sam morala da uđem u njen lik i tu atmosferu. Ja se nadam da sam uspela da prepoznam tu njenu notu, a da opet bude i primenjivo danas. Danas su one vrlo moderne, a za one koji ne znaju to je šešir bez oboda- ispričala nam je sagovornica.
Natašina želja je da jednog dana ima svoju radnju u Beogradu, kao i da njene proizvode vide dame širom sveta.
-Želja mi je da moj brend nastavi da živi. Volela bih i da promenim vulgarnost u oblačenju koja je na svakom koraku i stilom koji moj brend propagira se borim protiv toga na svoj način- otkrila nam je Nataša.
Ivona Karan