Miris je nevidljivi dodatak koji služi kao završni dodir bilo kojoj odeći. Može da izazove čitavu lepezu raspoloženja od seksi i sparnog, preko slatkog i bezbrižnog, do čvrstog ili misterioznog – te da pokrene emocije i sećanja koja su inače zaključana duboko u čoveku i da vam pomogne da se osećate moćno.
Postoji mnoštvo parfema koje možete izabrati u čitavom spektru cena, ali koji faktori na kraju utiču na cenu? I da li je skupi parfem vredan tolikog novca? Stručnjaci za je mirise pomogli su nam da razumemo više o razlici između jeftinih i skupih parfema kako biste mogli da obavite informisanu kupovinu.
Kako se cena mirisa razlikuje od vrednosti
Parfem je u suštini investicija. Čak i na nižem kraju cenovnog spektra, parfemi obično koštaju između dve i osam hiljada dinara. Ali šta opravdava cenu mirisa koji dostiže nekoliko stotina evra?
Cena koju plaćate je iznos koji izdvajate, ali vrednost je ono što parfem zaista znači za vas. Na primer, možete platiti 200 evra za parfem koji na kraju ne volite jer na vašoj koži ne miriše kako ste očekivali ili ne traje onoliko dugo koliko ste se nadali. U tom slučaju, vrednost parfema ne odgovara ceni.
S druge strane, parfem od par hiljada dinara koji obožavate može premašiti sva vaša očekivanja – divno miriše, traje satima i već mala količina pruža intenzivan efekat. U ovom slučaju, vrednost koju dobijate u odnosu na cenu je ogromna. Zaključak je jednostavan: visoka cena ne garantuje automatski bolju vrednost za vas.
Mnogi faktori utiču na razvoj luksuznog parfema, od izbora sastojaka do same proizvodnje i pakovanja. Evo šta čini razliku između luksuznog parfema i jeftinijih verzija.
Koncept i kreacija mirisa
Stvaranje složenog i uravnoteženog mirisnog profila zahteva stručno znanje i duboko razumevanje hemije mirisa. Jeftiniji parfemi obično imaju jednostavnije, direktne note. “Često ćete osetiti jednu istaknutu notu, poput limuna ili pojedinačnog cveta“, kaže stručnjak za mirise Ajime Majoros.
Nasuprot tome, skupi parfemi često imaju bogatstvo i složenost koje se ne mogu odmah identifikovati. “Ne možete lako prepoznati koje su note prisutne“, dodaje Majoros, ističući da takvi parfemi s vremenom evoluiraju i prilagođavaju se na koži menjajući i nadopunjujući svoje ispoljavanje.Dakle, oni se kroz vreme menjaju na koži.
Kvalitet sastojaka
Čak i najbolji parfimeri trebaju solidan budžet za stvaranje vrhunskog mirisa. “Jeftini parfemi koriste sintetička ulja, dok skupi koriste prirodna ulja visokog kvaliteta“, objašnjava parfimer Deril Do. Razlika je u dubini i autentičnosti mirisnog profila, što prirodna ulja čini znatno skupljim.
Velika količina – mala cena
Masovna proizvodnja smanjuje troškove, dok limitirane serije obično povećavaju cenu zbog ekskluzivnosti i manjeg broja dostupnih jedinica.
Izdržljivost i trajanje
Luksuzni parfemi često traju duže na koži, dok jeftiniji mogu brzo nestati. “Ponekad mislim da je skuplji parfem isplativija opcija jer traje duže, pa vam je potrebna manja količina za isti efekat“, kaže Majoros.
Pakovanje i prezentacija
Velika pažnja posvećuje se i pakovanju, koje kod luksuznih parfema deluje elegantno i prefinjeno. Jeftinija pakovanja brzo pokazuju znake habanja, dok skupi parfemi pružaju dugotrajnu estetsku vrednost. Neke čak flašice možete koristiti i nakon što ih ispraznite kao ukras.
Kako odabrati parfem koji vam odgovara
Izbor parfema je lična stvar. Nekom će odgovarati bočica od 20 evra, dok će drugi biti zadovoljni tek luksuznom opcijom od par stotina evra. Najbolji savet je da istražite mirise lično, testirate uzorke i otkrijete šta vam najviše prija.