Претрага
Претрага
Close this search box.

ŠTA MLEKO RADI TELU? Nutricionistkinja nam otkriva kad ne sme da se pije i nudi bolja rešenja

Foto: elements.envato.com

Mlečni proizvodi često izazivaju dilemu onima koji žele da se hrane zdravo, jer je stav nutrcionista po tom pitanju ponekad promenljiv. Marija Milanović je magistar farmacije, medicinski biohemičar i nutricionista, a njeni saveti vezani za ove proizvode su jasni:

“Preporučujem da se iz ishrane izbaci kravlje mleko, kao i visokomasni proizvodi, tvrdi sirevi, pavlaka i kajmak. Kupovi voćni jogurti takođe nisu dobra opcija. Najbolje je da koristite kiselo-bazne mlečne proizvode koji imaju ujedno i probiotsko svojstvo kao što su kefir, kiselo mleko, grčki jogurt i jogurt. Preporuka je jogurt sa 1% mlečne masti, kefir sa 0.5% mlečne masti i kiselo mleko od oko 2,8% mlečne masti”, navela je Marija.

Takođe, ona preporučuje i mladi sir i urdu, kao i mladi koziji sir, a umesto voćnog jogurta iz prodavnice, opredelite se za kaše, smutije i voćne napitke koje ćete sami napraviti od biljnih mleka. Izaberite bademovo, kokosovo, pirinčano, sojino ili ovseno mleko, ail obratite pažnju na to da nema dodatog šećera.

“Zdrav rad crevne flore treba svima da nam bude prioritet”, poručuje Marija. “Zdrava crevna flora znači dobru apsorpciju svih hranljivih sastojaka iz hrane. Kravlje mleko otežava apsorpciju mnogih hraniljivih nutrijenata. Posebno je loša kombinacija kravljeg mleka sa kafom, jer otežava varenje. Ja bih pred spavanje posebno izbegla kravlje mleko a preporučila šolju kiselog mleka ili kefira ili grčki jogurt, ko je ljubitelj, ujedno ovi mlečni proizvodi imaju najmanje kalorija. Takodje, razbila bih još jednu od najvećih zabluda da kravlje mleko ima najviše kalcijuma, i da ćemo biti u problemu ukoliko ga ne unosimo. Kalcijuma ima 300x više u susamu, tako ga predlažem da susam ubacite u jelovnik”, zaključila je nutricionistkinja.

lepaisrećna.rs

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti