“Najvažnije je da budete sigurni da ste ostvarili dobar kontakt očima i da čitate situaciju, da znate kada je prikladno da govorite, a kada je vreme za postavljanje pitanja”, rekla je Emili Levin, izvršna potpredsednica kompanije za zapošljavanje Career Group Companies.
U karijeri je obavila “hiljade i hiljade” razgovora za posao. Osim toga, Emili Levin je osoba koju angažuju poznate ličnosti, a sve u cilju da zaposli najbolje kandidate. Za svoj tim obično traže lične asistente ili šefove osoblja, a Emili je ovoga puta za CNBC otkrila kako da izbegnete ključne greške na razgovoru za posao:
Ne dolazite previše rano
“Prvo i osnovno, trebalo bi da stignete u odgovarajuće vreme. Ako kasnite, rizikujete da propustite deo intervjua, ostavite loš utisak i nepotrebno trošite vreme ispitivača. Ipak, ako se pojavite previše rano, to može da deluje previše nestrpljivo i navešće poslodavca da se oseća da mora da požuri”, rekla je Levin i otkrila da je idealno vreme za dolazak 10 minuta pre početka intervjua.
Prikažite se profesionalno
“Prvi utisak je ključan. Bilo da ste na intervjuu uživo ili onlajn, nemojte da žvaćete niti da nosite sunčane naočare na glavi. Ako dolazite uživo, vodite računa da ne uđete u prostoriju i da mirišete na cigarete ili da na sebi imate previše parfema. Želite da ostavite utisak na osnovu vašeg iskustva, a ne zbog toga kako ste obučeni ili kako mirišete”, savetovala je Levin.
Ne otkrivajte poverljive informacije
“Izbegavajte da govorite loše o prethodnim poslodavcima ili da otkrivate previše informacija koje su poverljive ili zaštićene. U mojoj branši, mnogi klijenti zahtevaju od zaposlenih da potpišu ugovore o poverljivosti. Kada kandidati kažu da su potpisali takav ugovor, a ipak dele poverljive informacije o prethodnom poslodavcu, to je znak upozorenja. Odavanje tajni ostavlja utisak da biste isto mogli da učinite i u budućnosti, ako vas sadašnji poslodavac zaposli i podeli s vama poverljive informacije”, upozorila je Levin.
mondo.rs