Претрага
Претрага
Close this search box.

USKRS JE TEŽAK TEST ZA JETRU! Stručnjak otkriva 7 pravila za pripremu, mudro kombinujte jela

Foto: Pexels

Pred nama je Uskrs, najradosniji hrišćanski praznik. Na našim trpezama imaćemo obilje omiljene hrane, tradicionalne specijalitete i jaja. Uskrs zbog toga može da bude težak test za jetru. Posegnućemo za masnom hranom, slatišima i alkoholom, a jetri će biti potrebno vreme da se regeneriše. Zato je važno voditi računa tokom praznika.

Kako da brinete o svojoj jetri tokom praznika?

Budite umereni

“Počela bih time da ‘otrov’ nije proizvod, već njegova količina. Ja sam pristalica razumnog pristupa zdravoj ishrani. Ako se zdravo hranimo i svakodnevno smo aktivni, zašto se tokom praznika ne prepustimo tradicionalnom jelu? Parče meseca? Tradicionalna salata? Zašto da ne”, kaže u intervjuu za Medonet Roksana Sroda, klinička dijetetičarka.

Hidrirajte svoje telo

Pre svega, tokom praznika treba da se uverite da ste pravilno hidrirani. To će olakšati varenje vašem telu. Takođe ćete pomoći svojoj jetri i bubrezima da se brže oslobode toksina. “Treba da pijete puno vode uz obroke i između njih”, savetuje Roksana Sroda. Pored vode, dobro je da pijete i zeleni čaj. Sadrži katehine koji imaju antiinflamatorni efekat na ćelije jetre. Ovo je posebno važno kada želite da pijete alkohol.

Vodite računa o higijeni hrane

“Bez obzira na broj delikatesa na trpezi, pažnja na higijenu hrane treba da bude osnova. Šta to znači? Jedite polako, svaki zalogaj temeljno žvaćite, ne žurite. Pokušajte da izbegnete grickanje i jedite nekoliko uravnoteženih obroka tokom dana. Svakako je bolje doručkovati, tri sata kasnije uzeti parče sira, pa posle tri sata večerati, nego grickati u malim porcijama svakih 15 minuta. Ovo u velikoj meri ometa varenje”, kaže klinička dijetetičarka.

Foto: elements.envato.com

Pazite šta pijete

Što se tiče ostalih pića, svakako treba da zaboravite na bilo kakva zaslađena pića. Sadrže fruktozu ili glukozno-fruktozne sirupe, koji negativno utiču na jetru. “Eliminišite nepotrebne kalorije kao što su sokovi, gazirana pića i kafa sa šećerom. U takvim prilikama i moji pacijenti se pridržavaju pravila koje odlično funkcioniše: ne jedem svaki dan ono što mogu da jedem”, savetuje Roksana Sroda.

Izaberite prave začine

Postoje začini koji posebno dobro utiču na našu jetru. Pre svega, to su origano, kim, đumbir. Njihova glavna prednost je što ubrzavaju metabolizam. Ako ih dodamo nekim uskršnjim jelima, naša jetra će to svakako ceniti, ističe dijetetičarka.

Odustanite od alkohola visoke otpornosti

Ako želite da nazdravite tokom praznika, izaberite vino, a ne jak alkohol. Naša jetra bi trebalo da se nosi sa tim. Međutim, ako posegnete za alkoholom visoke otpornosti, rizikujete mnogo. Prekomerno piće može da ošteti ćelije jetre i blokira njihovu funkciju. Kao rezultat toga, povećavate rizik od nastanka bolesti masne jetre.

Kombinujte jela mudro

Izbegavajte da jedete masnu hranu u kombinaciji sa slatkom. Ako posegnete za masnim mesom, dodajte porciju povrća. Pošto su bogate vlaknima, brže ćete se osećati sitima. Pored toga, povrće će takođe ograničiti apsorpciju masti iz obroka. Takođe je važno da koristite maslinovo ulje. Dodajte ga, na primer, povrću koje jedete uz meso. Naučnici su dokazali da olakšava funkcionisanje jetre i pomaže joj da se oslobodi toksina. Maslinovo ulje će takođe povećati apsorpciju vitamina rastvorljivih u mastima, odnosno A, D, E i K, objašnjava dijetetičarka.
mondo

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti