Stručnjaci za gume tvrde da milioni vlasnika vozila prave veliku grešku. Kada se ne menjaju sve, već samo istrošene prednje gume, nikada ne bi trebalo novi par guma staviti na prednju osovinu. Umesto toga, trebalo bi ih montirati na zadnju osovinu, a gume koje su bile na zadnjim prebaciti na prednje točkove.
Možda već znate ovo pravilo, ali tehnički menadžer Mišelina u Velikoj Britaniji, Brajan Portijus nedavno je izjavio za “Auto Express” da polovina britanskih vozača nije imala pojma da je to potrebno učiniti kada se menja samo jedan par guma, prenosi Jutarnji list. Takođe je naglasio da ni mnoge prodavnice guma i vulkanizeri nisu svesni ovog pravila.
Možda se pitate zašto je bolje staviti novije gume iza kada je prednji deo taj koji će da obavi sva skretanja i nagla kočenja? Sve to ima veze sa stabilnošću. Postavljanjem boljih guma na zadnjoj osovini smanjuje se rizik od proklizavanja i okretanja automobila na mokrom putu.
“Kad je vozilo stabilno, tada možete početi da razmišljate o kočenju. A ono što zapravo vidite je da postoji dovoljno snage kočenja i vuče uprkos delomično istrošenih guma napred”, rekao je Portijus novinaru “Auto Expressa”.
Najvažnije je da će vozač s novim gumama iza lakše razumeti i kontrolisati svako proklizavanje prednjeg kraja. Mešavina mekih novih prednjih i starih tvrdih zadnjih guma često se završava nekontrolisanim zanošenjem pri velikim brzinama, dok je u suprotnom mogućnost za tako nešto mnogo manja i vozač može mnogo lakše sprečiti ovu pojavu.
Mišelinov stručnjak takođe kaže da se pravilo “novih guma na zadnjoj osovini” primenjuje bez obzira na konfiguraciju pogonskog sklopa vašeg automobila, dakle i na vozilima koje imaju pogodn na zdanje ili na sve točkove.
MONDO