Претрага
Претрага
Close this search box.

Za dobro zdravlje treba vam 6 suvih šljiva dnevno: Lako ih možete nositi na posao i jesti kao međuobrok

Foto: Pixabay

Da li spadate u onu grupu ljudi koji nikada ili veoma retko konzumiraju suve šljive? Posle ovog teksta shvatićete koliko grešite, pa će suve šljive postati deo vaše svakodnevne rutine.

Suve šljive su, bez sumnje, najbolje od sušenog voća. Za razliku od svežih, suve šljive mogu stajati u ostavi oko šest meseci. Kada se čuvaju u frižideru, u zatvorenoj posudi, ostaju jestive do godinu dana.

Suve šljive imaju više gvožđa nego džigerica i četiri puta više kalijuma od pomorandže.

U sastavu suvih šljiva nalazi se koncentrisani sorbotol i vlakna, što im pruža veći laksativni efekat od svežih šljiva. Kako sveže, tako i ove suve šljive predstavljaju pravu malu riznicu kalijuma, vlakana, vitamina K, dok se u tragovima mogu naći magnezijum i gvožđe.

Zbog dejstva na gastrointestinalni trakt, suve šljive treba jesti u ograničenim količinama, od dve do 5 u porciji. Suve šljive poznate su kao super namirnica, ali imajte na umu da su pune šećera, pa pripazite na količinu koju jedete. Posebno treba da budu obazrive osobe sa dijabetesom.

U bilo kom obliku šljiva je neverovatno bogata jedinstvenim fitonutrijentima, neohlorogenskom i hlorogenskom kiselinom. Te supstance su klasifikovane kao fenoli, a njihova uloga antioksidanata potvrđena je u više naučnih istraživanja.

Od izuzetnog značaja je sposobnost sveže i suve šljive da se gvožđe u organizmu bolje iskoristi, što se dovodi u vezu sa vitaminom C u plodovima tog voća.

Zašto jesti suve šljive?

Jedan od najstarijih kineskih lekova napravljen je upravo od suve (dimljene) šljive i nosi naziv „ubai”. Ovaj lek ublažava simptome mučnine, groznice i kašlja.

Na vrhu liste od 24 vrste voća antioksidante moći nalazi se sveža šljiva (prunus domestica), dok je suva šljiva daleko ispred suvih smokvi, urmi, grožđa, kajsija, i to sa dva puta većom antioksidantom snagom.

Suve šljive su dobar izvor netopivih i topivih vlakanaNetopiva vlakna pomažu u održavanju redovne stolice, dok topiva vlakna pomažu u umerenoj probavi i apsorpciji hranjivih materija iz hrane.

Antioksidanti i protivupalna svojstva suvih šljiva mogu sprečiti gubitak koštane mase i pomoći u održavanju zdrave gustoće i formiranja kostiju. Veće količine vitamina K u suvim šljivama takođe pomažu u poboljšanju zdravlja kostiju.

Redovno konzumiranje šljiva pomaže u sprečavanju starosnih neurodegenerativnih poremećaja kao što su Alchajmerova i Parkinsonova bolest.

Kada konzumirati suve šljive?

Ako planirate da uvrstite suve šljive u redovnu ishranu lako ih možete nositi na posao i jesti kao međuobrok bilo kad u danu. Isto tako ih možete dodati voćnim napicima ili salatama, ali i omiljenom jogurtu.

Jedenje suvih šljiva ujutru odličan je način da iskoristite dobrobiti antioksidanasa za početak dana. To može pomoći u redovnom pražnjenju creva i sprečiti zatvor.

Osim toga, prirodni podsticaj energije iz suvih šljiva može vam pomoći da imate produktivnije i energičnije jutro.

Izvor: Gloria.rs/Zdravlje.kurir.rs

Tagovi:

2 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare
Gost
Tomislav
12.05.2024 18:20

Koliko okvirno komada suvih sljva konzumirati dnevno?

Gost
Мики
20.05.2024 14:37
Odgovori  Tomislav

5 – комада је сасвим довољно у два дана. Или 3 комада дневно. Моје искуство. Одличан резултат. Треба бити умерен и ни у чему не претеривати.

Povezane vesti