Претрага
Претрага
Close this search box.

(FOTO) BMW 3 E36: Druga mladost

Kada jedan auto i nakon više od 20 godina od kako je prestala njegova proizvodnja, budi takvo interesovanje kod vozača, onda je sasvim jasno da on ne može da ostari, barem ne što se popularnosti tiče. Za model serije 3 pod oznakom E36 slobodno možemo reći da proživljava novu mladost.

Proizvodnja i varijante

Kada se na tržištu pojavio 1990. godine, apsolutno je uneo nešto novo i zanimljivo u gami BMW-a. Mnogo više opreme ali i sportskog duha je sa ovim modelom pruženo, pa je i interesovanje za serijom 3 znatno poraslo. Proizvodio se u 5 varijanti i to kao limuzina, karavan, kupe, kabriolet ali i kao Compact izvedba koja je sa ovom generacijom po prvi put ugledala svetlost tržišta. Specifičnosti ove izvedbe su bile manje dimenzije i po malo “zdepasti” oblik što na nas i danas ne ostavlja pozitivan utisak. Proizvodnja je u pojedinim varijantama zašla i u teren modela pod oznakom E46 kada je i zadnji E36 napustio proizvodni pogon 2000. godine.

Motori i sportski duh

Kako, manje više, duh svakog modela iz BMW-a leži u motoru, veoma je važno približiti sve agregat koji će se ugrađivati u ovaj klasik iz Bavarske. Benzinci su bili dostupni sa zapreminama od 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.5 i najsnažniji 3.2 koji se ugrađuje u modele sa renomiranom oznakom M odeljenja i koji su razvijali impresivnih 320 ks. Naravno tu su bili i štedljiviji dizelaši sa zapreminama 1.7 i 2.5L. Na našem tržištu je u periodu 90ih godina ovaj model bio prava ekskluziva, jer je zbog svoje nabavne cene bio još uvek nedostižan većini domaćih kupaca. Ipak zbog svoje niže potrošnje dizelaši su kod nas bili popularniji, sve dok u zadnje vreme benzinci nisu postali bolji izbor zbog cene održavanja ali i cene goriva.

Ponovo mlad

Iako je prestao da se proizvodi davno, zbog svojih sportskih karakteristika i voznih sposobnosti, opet je doživeo popularnost pa je na tržištu polovnih vozila postao izuzetno tražen i to naročito kod mlađe publike koja je uspela da prepozna kvalitete koji su bili karakteristični za automobile sa kraja prošlog veka. Posebno interesovanje vlada za kupe modelima, kojih je u dobrom stanju, sve manje na tržištu. Zbog svoje atraktivnosti, dosta vlasnika se opredelilo na vraćanje modela u fabričko stanje kako bi im dodatno povećali vrednost i pod stare dane. Neki se trude i da svoje mezimče unaprede, kako po pitanju performansi, tako i po pitanju spoljašnjeg i unutrašnjeg izgleda i to koristeći savremene tehnologije LED osvetljenja i uvođenjem zanimljivih detalja i rešenja sa novijih modela pod oznakom BMW bedža.

Autor: Auto Expert

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti