Претрага
Претрага
Close this search box.

2021 Peugeot 3008: Ispod ekscentrične fasade krije se i do 300 KS

Gužva u segmentu evropskih kompaktnih krosovera veća je iz dana u dan. Doslovno svi proizvođači žele da učestvuju u ovoj trci. Kupci masovno odustaju od hečbekova i sedana, u korist trenutno najpopularnije vrste automobila.

Francuski Peugeot jedan je od najboljih u igri. Ekscentričan i futuristički dizajn osvojio je mnoge. Naravno, izgled nije jedini razog zašto su modeli ovog proizvođača popularni, tu su pouzdani i ekonomični motori, kvalitet izrade ali i konkurentna cena.

Model koji je 2017. godine progašen za automobil godine ulazi u svoju drugu fazu života. Temeljno osvežen, Peugeot 3008 spreman je da nastavi borbu sa konkurentima u klasi.

Kao i drugi članovi porodice, 3008 sada nosi prepoznatljive dizajnerske elemente koji su postali zaštitni znak ovog proizvođača. Na prvom mestu, to su vertikalna dnevna svetla koja su nedvosmisleno Peugeot.

Pored svetala detaljno je izmenjena i prednja maska, koja je sada znatno veća i bez okvira, pa tako delovi maske ulaze u prostor ispod farova, koji su takođe dobili novi oblik.

Još jedna novina je oznaka “3008” koja se sada nalazi na haubi, iznad loga kompanije. Ova promena primetna je kod svih novih i osveženih članova francuske porodice, a poreklo vodi iz prošlih vremena kada su pre nekoliko decenija bili aktuelni modeli poput 204 i 504.

Kada govorimo o kabini, prva promena je i-Cockpit koji se sada služi ekranom od 10 inča, za razliku od infotejment sistema iz modela pre restilizacije koji je koristio ekran dijagonale 8 inča. Futuristički izgled enterijera kompletiran je virtuelnom komandnom tablom koja se prostire na displeju od 12.3 inča.

Svi primerci opremljeni automatskim menjačem već u osnovnoj opremi poseduju izbor modova vože “Normal”, “Sport” i “Eco”.

Izbor motorizacije je krajnje bogat. Osnovni i najslabiji motor je 1.2 turbo benzinac sa tri cilindra i 130 KS koji dolazi uparen sa šestostepenim manuelnim ili osmostepenim automatskim menjačem. Doplatite za još jedan cilindar i ispod haube ćete pronaći 1.6 turbo benzinac sa 180 KS, koji je ukombinovan isključivo sa već pomenutim automatikom.

Izbor dizelaša sveden je na svega jedan motor sa 1.500 kubika i 130 konja, uparen sa manuelnom ili automatskom transmisijom po vašem izboru.

U ponudi su i dva hibrida, slabiji na prednji pogon sa benzinskim agregatom od 180 KS i jednim elektro motorom koji oslobađa 110 KS. Uparen je isključivo sa automatskim menjačem sa osam brzina. Kombinovano ova dva motora isporučuju 225 KS i 360 Nm. Od 0 do 100 km/h stiže za 8.7 sekundi, a maksimalna brzina ovog hibrida je 225 km/h.

Krem ponude čini snažniji hibrid sa benzinskim motorom koji isporučuje 200 KS, a on je uparen sa čak dva elektro motora. Prvi na prednjoj osovini koji oslobađa 110 KS i drugi na zadnoj sa 112 KS. Reč je o jedinoj izvedbi modela 3008 sa pogonom na 4 točka. Naravno, uparen je sa automatskim menjačem. Kombinovano svi navedeni motori isporučuju 300 KS što pomaže ovom krosoveru da do “stotke” dođe za 5.9 sekundi.

Čelnici “Francuskog lava” poručuju da će se osveženi 3008 u prodaji naći do kraja tekuće godine.

Autor: Stefan Koprivica

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti