Danas, Novi Sad je moderan grad sa desetinama Bulevara i ulica bulevarskog tipa, veliki broj njih građen je u ono, što bi stariji rekli srećnije vreme, a imena su im davana po herojima i ustanovama tadašnjeg vremena, ali i po geografskim odrednicama.
Prvi novosadski Bulevar
Prvi novosadski Bulevar poneće ime po ženi, Bulevar kraljice Marije i počinjaće od novoizgrađenog mosta Kraljevića Tomislava. Bulevar je izgrađen radi težnje tadašnjih vlasti da grad spuste na Dunav, ali i da Novi Sad postane glavni grad Dunavske banovine.
Na novom bulevaru zato niče zgrada Banovine i palata Pošte, a nešto kasnije i poslovne zgrade i robna kuća Stoteks. U peridu nakon Drugog svetskog rata ovde će se nalaziti korzo sa poslastičarnicom “Carigrad” i kafeom “Bulevar”, a sam bulevar dobiće ime Bulevar maršala Tita.
Kako bi opis zvučao danas?
Bulevar Mihajla Pupina prostire se od mosta Varadinska duga sagrađenog 2000. godine, na stubovima mostova Maršala Tita i Kraljevića Tomislava. Tu se danas nalazi zgrada Vlade Vojvodine i zgrada Pošte koje dominiraju vizurom ovog dela grada.
Preko puta nje je novoizgrađena Pupinova palata. Ispred Carigrada danas se nalazi parking a dijagonalno prekoputa nalazi se restoran.
Limanski Bulevari: Bulevar 23. oktobra, Bulevar Salvadora Aljendea
Močvarno tlo, stara pruga i dunavski rukavci, opis je Limana 1960-ih godina. Na trasi nekadašnje pruge, kroz obod budućih naselja Liman i Grbavica, probija se Bulevar Avnoja, a uz sam Dunav probija se Priobalni bulevar što mu je radni naziv, a biće nazvan Bulevar Marksa i Engelsa. Paralelan je sa Bulevarom Avnoja, a između njih nalazi se ulica Narodnog Fronta. Narodnog fronta je jedina od ove tri saobraćajnice koja nije promenila ime, nakon što je došlo do političkih promena.
Od ulice Narodnog fronta kreće Bulevar 23. oktobra, on seče Bulevar Avnoja, ulicu Maksima Gorkog, Bulevar Revolucije, zatim Grobljansku ulicu, Bulevar Salvadora Aljendea i završava se na praznoj poljani.
Kako bi ovaj opis zvučao danas
Moderno blokovsko stambeno naselje Liman ima više od 50.000 stanovnika i dom je za mnoge institucije i mesto je gde nalazi Studentski grad.
Na trasi nekadašnje pruge danas se nalazi Bulevar cara Lazara, uz sam Dunav pored studenstkih domova B i C, prostire se Bulevar Despota Stefana, iako po svojim karakteristikama više podseća na običnu ulicu. Sa druge strane Ulica Narodnog Fronta, iako je široka, ima 6 kolovoznih traka i jedna je od žila kucavica Limana, nikada nije poprimila epitet bulevara.
Bulevar oslobođenja kreće od Narodnog fronta, seče Bulevar cara Lazara, Maksim Gorkog, Jevrejsku i Futošku ulicu, zatim ulice Novosadskog sajma i Pap Pavla, nastavlja dalje i seče Bulevar kralja Petra I i završava se na Bulevaru Jaše Tomića kod železničke i autobuske stanice. Većina finansijkih institucija nalazi se na trasi ovog Bulevara.
Bulevari Novog naselja
Početkom 1977. godine pojavljuju se prvi obrisi urbanističke celine naselja Bistrica.
Vršačka ulica, pruža se do Bulevara revolucije, a njen produžetak biće jedan od novih bulevara budućeg naselja. Dobio je ime Čaki Lajoša, tkačkog radnika i komunističkog revolucionara, a sekao je tada glavnu ulicu Bistrice, put Bačkopalanačkog odreda i završavao se na Bulevaru radničke samouprave koji se završava na livadi preme Veterniku i Veterničkoj rampi.
A kako bi ovaj opis zvučao danas?
U produžetku Vršačke ulice, preko Futoškog puta, nastavlja se Bulevar Slobodana Jovanovića, seče Bulevar Jovana Dučića sa jedne i Radomira Raše Radujkova sa druge strane, a završava se na Bulevaru Vojvode Stepe. Bulevar Vojvode Stepe završava se kod Bulevara kneza Miloša, dok se na Bulevar kneza Miloša nastavlja Bulevar patrijarha Pavla.
Bulevar Bate Brkića, otvoren je 2019. godine, odnosno produžetak istoimene ulice.
Bulevari građeni u 21. veku
Premda je većina Bulevara građena u periodu 1970-ih i 1980-ih, dva velika bulevara sagrađena su i u 21. veku i to na trasama pruga za Suboticu i Sombor. Poneli su na početku imena Subotički i Somborski, a kasnije su to postali Bulevar Evrope i Bulevar patrijarha Pavla.
Pre tri godine otvoren je i takozvani Sentandrejski bulevar na mestu istoimenog puta.
nsuzivo.rs
konjicki klub pre 31 godine,glupost i neznanje.konjicki klub “grsnicar” gde je danas odpad automobila uz kanal igradjara “domino”funkcionisao je jos od 1958 godine tolio o vasem “znaju” i poznavanju mnogo cega sto objavljujete .