(FOTO) Audi Q8: Robusnost sa stilom

       

Kada su pre više od 11 godina u BMW prvi put predstavili model X6, plasiran je jedan novi koncept vozila koji su ubrzo svi počeli da slede. Kako Audi nikada ne zaostaje iz Ingolštata nam je predstavljen SUV sa linijama kupe vozila koji je poneo oznaku Q8 i time nadomestio prazninu i pružio dugo očekivani model u gami Audija.

Elegancija i moćna pojava

U maniru savremenih trendova automobilske industrije, Audi kao i drugi proizvođači razvija prepoznatljiv dizajnerski jezik, tako da kad sretnete jedan model iz game odmah znate o kojem je brendu reč. Iako nosi već viđene, prepoznatljive linije, Q8 nije dosadan. Naprotiv, ovde se radi o jednom zanimljivom modelu koji je uneo osveženje u ponudu ovog dobro poznatog nemačkom proizvođača. Ogromna prednja maska i viši klirens ističu robusnost ovog modela, a LED Matrix tehnologija u svetlosnim grupama omogućava da ovaj automobil postane veoma zanimljiv i pored toga što ista tehnologija obezbeđuje fantastično osvetljenje. Naime, prilikom otključavanja, automobil kao da vam stvara doživljaj dobrodošlice kada se sve LED ćelije aktiviraju u jedan ples koji svetlosne grupe pretvara u jednu zanimljivu predstavu. Prednosti Matrix tehnologije je i u tome što ostale učesnike u saobraćaju nikada nećete zaslepeti svojim jakim osvetljenjem jer se svetlosni snop uvek prilagođava objektivnim uslovima na putu.

Enterijer i komfor

Ulazak u kabinu je zapravo lagano penjanje u jedan povišeni i pre svega luksuzan prostor koji obiluje kvalitetnim materijalima. U S-line opremi dostupna su profilisana sedišta, koja mi preporučujemo, jer odlično drže telo i stvaraju uslove za udobnu vožnju i koja su, naravno, elektronski podesivo i poseduju memoriju. U kokpit vozila su ugrađene lajsne koje mogu biti u piano ili aluminijumskoj završnoj obradi. Na njima se nalazi diskretna ali opet primetna oznaka, Quattro, jasno stavljajući do znanja da sedite u automobilu koji sa proslavljen pogonom na četiri točka. Na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno mesta za dva putnika, ali se i troje mogu prevesti na kraćoj relaciji. Preko sistema klima uređaja i drugih opcija multimedije, kojih ima pregršt, dolazi se putem dva odvojena ekrana osetljiva na dodir, što može biti i prednost zbog koncentracije funkcija na jedno mesto, ali i nedostatak jer ćete povremeno skretati pogled u toku vožnje, a i otisci od prstiju će biti lako vidljivi kada se ekrani ugase pa će češće brisanje istih biti neophodno. Volan je trokraki i presvučen kožom, a pojedinim elemenatima multimedije možete upravljati i putem dugmića koji se nalaze na krakovima. U već pomenutoj S-Line opremi dobijate i volan koji je sa donje strane zaravnjen pa ćete imati i dodatni sportski utisak kada srediti ispred njega.

Snaga motora

U početku proizvodnje je bio dostupan sa dva agregata pod oznakom 50TDI i 55TFSI koji su bili jedini predstavnici dizela i benzinac da bi pre izvesnog, kraćeg, vremena na tržište stupila i najsnažnija verzija pod oznakom RSQ8 koja iz četvorolitarskog V8 motora uz pomoć dve turbine oslobađa skoro 600ks. Na tržištu našeg regiona popularna je verzija pod oznakom 50 TDI koja po novoj nomenklaturom Audija označava da se tu radi o trolitarskom turbodizelašu koji isporučuje 286ks pa se može i pohvaliti nižom potrošnjom od ostatka motora iz ponude.

Moćan, elegantan i sa stilom…

Na nas je ovaj odgovor na temu SUV-Coupe segmenta iz Štutgarta u vidu Audija Q8 ostavio odličan utisak i smatramo da je ovo bio pravi potez koji je u ponudu uveo nešto novo i interesantno. Iako se klasifikuje kao SUV, sasvim je jasno da ovaj model nećemo puno viđati van asfalta jer pored svoje masivne pojave, obiluje i elegancijom koja ga vraća u gradsku sredinu i sportskim duhom koji ga postavlja na autoput.

Autor: Auto Expert/Milan Inđić

Komentari: