Претрага
Претрага
Close this search box.

(FOTO) AUTOEXPERT: Renault Megane 1.3 TCe

Mišljenja su bila različita kada se razglasila tako bliska saradnja Mercedes-Benz-a i Renault-a. Neki su smatrali da Renault nije dostojan nemačkog brenda. Drugi su smatrali da će to doneti osveženje u obe kompanije. Bilo kako bilo, odlučili smo da se upoznamo sa produktom njihove saradnje.

Dizajn

Još kada je ugledao svetlost tržišta bio je pravo osveženje koje je Renault-u bilo preko potrebno. Prelepe linije svetlosnih grupa su nas još tada oduševile, a sada smo imali i priliku da se uverimo u lepotu iz prvih impresija. LED tehnologija dominira i čini da ovaj automobil privlači pažnju u mraku dok krstari gradskim ulicama i bulevarima.

Motor je srce

Motor zapremine od 1.3L nas je momentalno ostavio bez daha sa svojim silovitim ubrzanjima i međuubrzanjima koja su efikasna i laka. Turbo punjač odlično radi svoj posao i omogućava da se ovaj, naizgled, mali motor nosi odlično sa ovakvom karoserijom. Primerak koji nas je oduševio je isporučivao 140ks što je optimum. Naravno, ovaj 1.3 turbo benzinac je dostupan i sa 163 ks ali i kao slabija verzija od 115ks. Fabrika kaže da od 0 do 100 kmh ubrzava za 9.4 sekunde iako je subjektivni osećaj nešto bolji od zadate vrednosti. Maksimalna brzina je 202 kmh što je i više nego pristojno za ovaj hatchback. Posebno je zanimljivo to što se isti agregat nalazi u proslavljenoj A klasi Mercedes-Benz-a i sa ponosom nosi oznaku saradnje ove dve kompanije na razvoju efikasnosti motora.

Francuski komfor

Priče da su “Nemci” tvrdi automobili, a “Francuzi” mekani i udobni se i ovaj put potvrdila pa sa zadovoljstvom možemo reći da je Megane izrazito udoban i prostran automobil. U njemu se komforno mogu prevesti 4 odrasle osobe i to na duže staze. Ipak, 5 mesto će ostati rezervisano za dete manjeg uzrasta ili za prevoz na kraće relacije. Tehnologija je u ovaj bila na visokom nivou pa su multimediju i pokazivač brzine i obrtaja pretvoreni u dva ekrana visoke rezolucije, što iskreno, ne predstavlja iznenađenje u današnjem svetu automobilizma. Volan je mekan i obložen kožom pa odlično leži u ruci. Tu je i naslon za ruku pa ćete u dugim putovanjima uživati. Prtljažnik nije rekorder u klasi ali će svakako pružiti dovoljno.

Oduševljenje

Kada se sve sumira, ostaje da kažemo da je Renault ovaj put uradio odličan posao i da je ovo jedan pravi hatchback koji je lako osvojio publiku, a sa ovakvim 1.3l agregatom uneo i zabavu već na samom ulazu u ponudu Megane opcija koje se protežu od standardne preko GT, karavana, limuzine i RS sportiste. Zahvaljujemo se vlasniku Marku Mitroviću na ustupljenom automobilu za testiranje.

Autor: Auto Expert/Milan Inđić

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti