(FOTO)AUTOEXPERT: Škoda Octavia RS

       

Kada se još pre više od 20 godina na tržištu pojavila Octavia, predstavljen je jedan koncept vozila koji je po pristupačnijoj ceni trebao da ponudi sve prednosti modela VW porodice. Ubrzo je Octavia doživela i svoju sportsku verziju koja je pod oznakom RS pratila svaku generaciju ovog modela.

RS kroz istoriju

Kada je uz koncept porodične limuzine razvijena i varijanta sa sportskom notom, u Češkoj su naišli na odličnu reakciju publike i kritike su bile vrlo pozitivne. Za razuman novac dobijalo se dosta toga: prostranost, kvalitet i solidne performanse koje su Octaviu pretvorile u pravu drumsku krstaricu. Može se slobodno reći da je upravo ovaj model u gami Škode bio taj koji je označio prekratnicu u razvoju i ekspanziji ovog proizvođača. Posle 3 vrlo uspešne generacije RS modela, performanse su rastući došle i do četvrte serije ovog modela koja je već na samom početku pobrala sve najbolje kritike javnosti.

Motorizacija

Kroz napredovanje ovog modela, pored standardnih turbo benzinaca, neretko su bili dostupni i turbo dizelaši sa oznakom TDI. Ipak pravu sportsku notu ulili su TSI benzinci sa turbo punjačem koji su Oktaviji obezbedili odlične performanse i vrhunsku voznu dinamiku. 2.0 TSI agregat koji je bio ugrađivan u prethodnu generaciju omogućavao je izuzetna ubrzanja i elastičnost. Ipak, zbog modernizacije i sve strožijih eko normi, zapremina se smanjila i uveden je elektromotor u priču koja nosi oznaku RS. Uz 1.4 TSI agregat koji oslobađa 110kW dodat je i elektromotor koji oslobađa 85kW i 330Nm, pa sve to u kombinaciji ovoj limuzini daje snagu od 245ks i 400Nm obrtnog momenta. Octavia RS je sposobna da iz mesta do 100 kmh stigne za 7.3 sekunde što je, mora se priznati, sasvim dovoljno.

Elegancija

Navikli smo na konzervativni dizajn Škodnih modela, ali nas je ovaj put Octavia impresionirala oštrim linijama dizajna i rešenjima u kabini vozila koji je svrstavaju rame uz rame sa kvalitetom i završnom obradom sa nekim modelima iz premium segmenta. Sedišta su profilisana i kokpit je ispunjen detaljima koji vam stavljaju do znanja da se nalazite u “neobičnoj” Oktaviji. Svetlosne grupe su u poslednjoj LED tehnologiji pa je pojava automobila još ekskluzivnija. Na branicima i bokovima je naglašen sportski duh putem modifikovanih elemenata karoserije pa ćete biti sigurni da se radi o sportisti, kada mu se približite. Kako je Škoda navikla da zadovolji potrebe porodice, tu je “karavan” izvedba modela RS sa oznakom Combi i puno prtljažnog prostora.

Pozitivna očekivanja…

Pošto je tek zvanično predstavljena, ne bismo želeli da je “ureknemo” i previše ishvalimo ali zasigurno možemo reći da se radi o jednom automobilu koji će ovaj češki brend podići na još zavidniji nivo i približiti je premium segmentu vozila. Naši utisci su pozitivni i od Octavije očekujemo mnogo.

Autor:Auto Expert/Milan Inđić

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments