Postoje automobili koji su svoj renome gradili uspesima u prestižnim takmičenjima, trudeći se da postignu što bolje rezultate. Neki nisu uspeli da dožive svoju serijsku proizvodnju, ali na našu sreću, ima i onih kojima je to pošlo za rukom. Definitivno, jedan od takvih je i Subaru Impreza.
Kratka ali bogata istorija
Prvi put ideja modela Impreza konstruktorima je zagolicala maštu pre tačno 28 godina. Od tog momenta do danas uspešno su proslavili čak 5 generacija na tržištu i pri tome ostvarili veliku popularnost. Ovaj model smo imali priliku da gledamo svih ovih godina u prestižnom takmičenju WRC, poznatijem kod nas kao “Reli”. Za volanom Impreze smenjivali su se vrhunski vozači, među kojima su se našli: Markku Alén, Possum Bourne, Alister McRae, Richard Burns, Carlos Sainz, Nicky Grist, Petter Solberg, Tommi Mäkinen, Chris Atkinson i još dosta zapaženih imena, koji su nizali uspehe kako sa vozačkog tako i sa suvozačkog mesta. Sva ova imena su u timu Subaru World Rally uspela da izbore čak 47 pobeda.
Srce trkača
Na fotografijama imate priliku da vidite aktuelnu generaciju Impreze i to u najsnažnijoj verziji koja nosi oznaku WRX STI. Pod poklopcem motora nalazi se 2.5 litarski H-4 boxer motor koji razvija celih 310 ks. Pogon je tradicionalno raspoređen na svim točkovima, baš onako u duhu WRC-a. Naravno, pored najsnažnije verzije tu su i one slabije, za svaki dan sa manjom zapreminom i umerenijom potrošnjom.
Eksterijer i enterijer
Impreza je svojim napretkom pokazala da ume prijatno da iznenadi, pa su se u toku kreiranja pete generacije ovog modela potrudili da upotrebom, savremenih LED tehnologija osvetljenja i umerenijim dizajnerskim jezikom dobiju više pozitivnih kritika, iako o ukusima ne bismo smeli raspravljati. Unutrašnjost je modernizovana i pored ekrana putem kojeg se upravlja svim sistemima, tu su i sportski profilisana sedišta koja pozicioniraju vozača u trkački, ali udoban položaj. Materijali su kvalitetni i javljaju se u vidu kože, alkantare i izdržljive plastike.
Opravdana tradicija
Naši utisci o ovom automobilu su i više nego pozitivni. Smatramo da je ime i renome Subaru i ovaj put opravdao. Vlasnici ovog lepota zaista će uživati, jer on ima šta da ponudi na asfaltu ali i van njega, pri čemu ne gubi na eleganciji i senzacionalnoj pojavi. Zvuk boxer motora je fantastičan i nateraće svakog poznavaoca da se okrene za njim.
Autor: Auto Expert/Milan Inđić
2020-1992=18 ?
Nisam neki matematičar ali ovo mi deluje pogrešno 🙂