Претрага
Претрага
Close this search box.

Jeftine namirnice koje mogu da smanje rizik od pojave dijabetesa

Foto: Kreni Zdravo!

Dijabetes je ozbiljno stanje koje pogađa milione ljudi, ali istraživanja pokazuju da možete smanjiti svoje šanse za razvoj bolesti biranjem određene hrane i izbegavanjem druge.

On uzrokuje da nivo šećera u krvi postane previsok zbog problema sa načinom na koji telo proizvodi hormon insulin, koji razgrađuje glukozu.

Međutim, neke namirnice, mogu da pomognu u smanjenju rizika.

Grožđe

Grožđa može da smanji vaše šanse da razvijete dijabetes za deset odsto, pokazuje studija.

Studija objavljena u “Korean Journal of Family Medicine”, pratila je navike u ishrani kod odraslih od 40 do 69 godina, kada je otkriveno da jedna porcija grožđa nedeljno smanjuje rizik od dijabetesa, ali i da porcija bilo kog drugog voća povećava šanse za dva procenta.

– Naši nalazi ukazuju na povezanost između konzumiranja određenog voća i rizika od razvoja dijabetesa tipa 2. Veća potrošnja grožđa bila je značajno povezana sa manjim rizikom od dijabetesa tipa 2 u našem istraživanju. Međutim, ukupna količina konzumiranja voća nije bila povezana sa smanjenim rizikom – izjavio je Hojun Iu, iz Nacionalne univerzitetske bolnice u Seulu.

Braon pirinač

Zamena skrobnih ugljenih hidrata integralnim žitaricama takođe je povezana sa smanjenim rizikom od dijabetesa.

Jedenje belog hleba, belog pirinča i slatkih žitarica za doručak poznatih kao rafinisani ugljeni hidrati povezani su sa povećanim rizikom od dijabetesa tipa 2. Ali integralne žitarice kao što su smeđi pirinač, testenina od integralnog brašna, brašno od celog zrna, hleb od celog zrna i ovas su povezane sa smanjenim rizikom.

Studija, na koju se poziva “The Sun”, otkrila je da konzumacija više uobičajenih integralnih žitarica značajno smanjuje rizik od razvoja dijabetesa. Dve ili više porcija smeđeg pirin ča nedeljno smanjile su rizik za 12 odsto, u poređenju sa samo jednom porcijom mesečno.

Čili paprike

Ljubitelji ljute hrane možda već smanjuju kod sebe rizik od razvoja dijabetesa, a da to uopšte ne znaju. Naime, utvrđeno je da kapsaicin, hemikalija koja se nalazi u ljutim papričicama smanjuje nivo glukoze u krvi. Studija, objavljena u “Journal of Agricultural and Food Chemistry”, pokazala je da ova hemikalija pomaže u povećanju nivoa insulina kod dijabetičkih pacova.

– Ljute paprike pokazuju imaju antigojazni, antikancerogeni i antidijabetički efekt. Takođe ublažavaju bol i svrab kod životinja i ljudi. Ovi efekti su posledica kapsaicina, koji je glavna oštra i biološki aktivna komponenta paprika – objasnio je kineski profesor Šiki Žang, sa Jugozapadnog univerziteta u Čongkingu.

Foto: Hararu Japan

Leblebije

Kao i kod integralnih žitarica, mahunarke kao što je slanutak, odnosno leblebije, mogu povećanjem količine vlakana u vašoj ishrani da pomognu u smanjenju rizika od dobijanja dijabetesa. Leblebije takođe imaju i dodatnu prednost jer su pune proteina, koje vas duže drže sitima i smanjuju šanse od gojaznost – što je ključan faktor rizika od dijabetesa.

Studija, objavljena u “Journal of Food Science and Technology”, pokazala je da su žene koje su jele slanutak imale do 36 odsto niži šećer u krvi od onih koje su jele beli hleb. Takođe su bile manje gladne nakon obroka.

– Konzumacija leblebija je korisna za kontrolu glikemije i može da pomogne u kontroli telesne težine kroz suzbijanje apetita i unosa energije – objasnio je Taslem Zafar, sa Univerziteta u Kuvajtu.

Jogurt

Jogurt je osnovna namirnica skoro svakog doručka, a istraživanja pokazuju da je jedna od njegovih mnogih zdravstvenih prednosti – i smanjen rizik od dijabetesa. Studija objavljena u “Journal of Nutrition”, pokazala je da konzumiranje 80 do 125 g jogurta dnevno smanjila rizik od bolesti za 14 odsto kod onih koji su ga pili, u poređenju sa ljudima koji nisu.

– Konzumacija jogurta može da smanji rizik od dijabetesa tipa 2 kod zdravih i starijih odraslih osoba sa visokim kardiovaskularnim rizikom – zaključuje Salas-Salvado Jordi, iz Zdravstvenog istraživačkog centra “Pere Virgili” u Španiji.

telegraf

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti