Drsko i agresivno ponašanje opisuje vrstu ponašanja koja nije prikladna i obično nije baš fina. Grubo ponašanje se odnosi na loše ponašanje ili jednostavno loše manire. Takođe, svojom retorikom ta osoba je povredila i uznemirila druge. Upravo je to i htela da postigne, čak i bez nekog očiglednog razloga.
Ako vas neko stalno verbalno vređa, bilo da se to događa u porodici, braku ili na poslu, nemojte ćuteti i trpeti. Ne dopustite da se potencijalno opasna situacija pretvori u stvarnu pretnju. Donosimo vam nekoliko adekvatnih načina na koje možete reagovati. Poslužite se strategijom koju primenjuju medicinske sestre u situacijama kada je potrebno smiriti pacijenta:
1. Procenite nivo agresivnosti sagovornika. Pokušajte da procenite da li je osoba samo ljuta i uznemirena, ili, sudeći po ponašanju, situacija može završiti s fizičkim sukobom.
2. Ako mislite da bi u ovoj situaciji neko mogao biti povređen, odmah pozovite pomoć.
3. Slušajte sve što agresivna osoba kaže i mirno i staloženo dajte do znanja da je slušate i razumete.
4. Pokušajte da ne odgovorite agresijom.
Ako na ljutite opaske reagujete ljuto, to je upravo ona reakcija koju pasivni agresor od vas očekuje. Oni su manipulatori koji žele da kontrolišu vaše postupke i ponašanje. Ako znate da niste učinili ništa loše, nemojte dopustiti da vas agresor natera da se izvinite zbog situacije.
5. Ne shvatajte sve previše lično
Verbalno agresivni ljudi imaju tendenciju da koriste otrovne reči koje mogu uznemiriti svakoga. Ali umesto da se uznemirite i uvrede, pokušajte da razumete jednu jednostavnu činjenicu- reči vas nikako ne mogu povrediti. A na vama je da odlučite kako i čime ćete im odgovoriti.
6. Pustite ih da budu sami i smire se
Ljudi koji su skloni agresivnom ponašanju često su živčani i “preopterećeni”. Dovoljna im je jedna stvar kao okidač koji će pokrenuti lavinu i kod nekih ljudi je pitanje trenutka kada će zlonamerne reči preći u fizički obračun. Dajte im vremena da se smire.
7. Ponudite pomoć
Nakon što ste uspeli da smirite situaciju, pitajte verbalno agresivnu osobu kako joj možete pomoći ako sledeći put bude tako ljuta. Suptilno joj predložite da i sama potraži pomoć stručnih osoba. Postoji mnogo telefonskih linija i stranica koje pružaju besplatnu pomoć.
nsuzivo.rs