Претрага
Претрага
Close this search box.

Rotkvice su vitaminska bomba, odlična za mršavljenje: Evo kome se nikako ne preporučuje da ih jedu

Foto: Anytime Fitness

Rotkve se uzgajaju više od 3000 godina. Stari Grci su ih prinosili na žrtvu bogovima, a Rimljani su radnicima plaćali u rotkvama. I ne bez razloga

Rotkvice su bogate biljnim vlaknima, vodom, eteričnim uljima, vitaminima, kalijumom, kalcijumom, fosforom, magnezijumom, gvožđem. Rotkvice su veoma zdravo povrće i imaju jako malo kalorija. Zbog toga prolećne salate sa rotkvicama mogu da se jedu u neograničenim količinama, čak i oni koji pažljivo vode računa o svojoj figuri.

Šta se dešava u telu kad jedemo rotkvice?

Jačanje imunološkog sistema. Zbog prisustva velike količine eteričnih ulja, rotkvice poboljšavaju cirkulaciju krvi, pa su korisne za prehlade, virusne bolesti i kašalj.

Prevencija nedostatka vitamina. Sveže rotkvice su pravi izvor vitamina koji mnogima nedostaju početkom proleća. Oni koji redovno jedu rotkvice i generalno imaju uravnoteženu ishranu, ne moraju da brinu o nedostatku vitamina.
Omogućava vam da držite krvni pritisak pod kontrolom. Sadržaj vitamina, kalijuma i magnezijuma čini rotkvice korisnim za jačanje krvnih sudova i snižavanje krvnog pritiska.

Foto: Gardening Know How/mythja

Smanjujete rizik od gojaznosti. Zbog niskog sadržaja kalorija, korisna je kod gojaznosti, što dovodi do poboljšanja holesterola.
Normalizuje funkcionisanje gastrointestinalnog trakta. Visok sadržaj vlakana i vode pomaže kod funkcionisanja creva i opstipacije.
Rotkvice su dobre za nervni sistem. B vitamini normalizuju funkcionisanje mozga i perifernog nervnog sistema.

Rotkvice za gubitak težine

Rotkvice imaju jako malo kalorija. Ovakvo povrće se čak naziva i proizvodima sa “negativnim” sadržajem kalorija (salate, celer, brokoli). To znači da je kalorijski sadržaj hrane toliko nizak da telo može da potroši više energije na varenje nego što je dobija. Pored toga, rotkvice sadrže mnogo vode i vlakana, a ova kombinacija vam omogućava da normalizujete varenje i oslobodite se viška zadržavanja tečnosti u telu. Sveže rotkvice mogu da se jedu u bilo koje doba dana, na primer, u kombinaciji sa drugim povrćem, u obliku salate.

Ko ne sme da jede rotkvice

Iako su bogate vitaminima ne preporučuju se osobama koje imaju bolesti gastrointestinalnog trakta. Nutricionista Olga Lušnjikova savetuje da oni koji imaju ove tegobe isključe rotkvice iz svoje ishrane jer sadrže glukozinolate – jedinjenja koja se pod mehaničkim delovanjem, na primer, žvakanjem, razlažu u izotiocijanate.

„A izotiocijanati mogu da iritiraju gastrointestinalnu sluzokožu, izazivajući bolove u stomaku, mučninu, povraćanje i dijareju. Takođe može i da pogorša stanje kod čira na želucu, a ne preporučuju se ni onima koji imaju bolesti štitaste žlezde povezane sa nedostatkom joda u organizmu.

Nutricionistkinja je upozorila da rotkvice mogu da snize nivo šećera u krvi, pa se zato preporučuje izbegavanje rotkvica najmanje dve nedelje pre planirane operacije.

Jako je važno da rotkvice ne konuzimirate na prazan stomak, već u kombinaciji sa puterom i pavlakom.

najzena.rs

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti